Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 stycznia 2013 r., sygn. KIO 95/13

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane określa zamknięty katalog dokumentów, za pomocą których wykonawca może wykazać brak podstaw do wykluczenia. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia w zakresie określonym w art. 24 ust.1 4-8, a także pkt 9 Pzp, zamawiający żąda/może żądać złożenia przez wykonawców aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego. Zatem dla podstawy wykluczenia z art. 24 ust.1 pkt 4- 8 lub 9 Pzp takim dokumentem jest wyłącznie aktualna informacja z KRK wystawiona przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca nie może wykazać braku podstaw do wykluczenia za pomocą innego dokumentu.

Wykonawca ma obowiązek wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp nie później niż na dzień składania ofert. Aby dokumenty potwierdzające spełnianie warunków mogły być załączone do oferty powinny być wystawione najpóźniej w dniu, w którym upływa termin składania ofert.  

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anata Mlącka

Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 stycznia 2013 roku w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15 stycznia 2013 roku przez wykonawcę Schneider Electric Polska Sp. z o.o., 02 - 135 Warszawa, ul. Iłżecka 24 w postępowaniu prowadzonym przez Warszawski Uniwersytet Medyczny, 02 - 091 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 61

przy udziale wykonawcy Siemens Sp. z o.o., 03 - 821 Warszawa, ul. Żupnicza 11 zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka:

1. Oddala odwołanie

2. Kosztami postępowania obciąża wykonawcę Schneider Electric Polska Sp. z o.o., 02 - 135 Warszawa, ul. Iłżecka 24 i, zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10 000 zł 00 gr (słownie: dziesięciu tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę Schneider Electric Polska Sp. z o.o., 02 - 135 Warszawa, ul. Iłżecka 24 tytułem wpisu od odwołania,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00