Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 października 2011 r., sygn. KIO/UZP 2010/11
Art. 87 ust. 1 ustawy Pzp umożliwia Zamawiającemu, w toku badania i oceny ofert żądania od wykonawców złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. W trybie przywołanego przepisu Zamawiający, w przypadku powzięcia okoliczności stanowiących podstawę do odrzucenia oferty, może zażądać wyjaśnień od wykonawcy, a następnie biorąc pod uwagę przepis art. 89 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, odrzucić ofertę, której złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kuriata
Protokolant: Paweł Nowosielski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 września 2011 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 16 września 2011 r. przez wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: „DERSŁAW” sp. z o.o. (lider), DGP DOZORBUD Grupa Polska sp. z o.o., ul. Ruszczańska 24; 28-230 Połaniec w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Solec Sp. z o.o., ul. Solec 93; 00-382 Warszawa,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Impel Cleaning sp. z o.o., Hospital Serwis Partner sp. z o.o. Spółka komandytowa, ul. Ślężna 118; 53-11 Wrocław zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
orzeka:
1. Oddala odwołanie.
2. Kosztami postępowania obciąża wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: „DERSŁAW” sp. z o.o. (lider), DGP DOZORBUD Grupa Polska sp. z o.o., ul. Ruszczańska 24; 28-230 Połaniec i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: „DERSLAW” sp. z o.o. (lider), DGP DOZORBUD Grupa Polska sp. z o.o., ul. Ruszczańska 24; 28-230 Połaniec tytułem wpisu od odwołania,
2.2. zasądza od wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: „DERSLAW” sp. z o.o. (lider), DGP DOZORBUD Grupa Polska sp. z o.o., ul. Ruszczańska 24; 28-230 Połaniec na rzecz zamawiającego: Szpital Solec Sp. z o.o., ul. Solec 93; 00-382 Warszawa kwotę 385 zł 97 gr (słownie: trzysta osiemdziesiąt pięć złotych i dziewięćdziesiąt siedem groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wykonania kserokopii dokumentacji postępowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right