Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 grudnia 2011 r., sygn. KIO/UZP 2545/11

1) Z definicji legalnej umowy ramowej wynika, że celem umowy ramowej jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i, jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości. 

2) Przepis art.101 ust.3 ustawy Pzp jest skierowany do wykonawców, których oferty są mniej korzystne od oferty złożonej w postępowaniu prowadzonym w celu zawarcia umowy ramowej. Nie ma możliwości prawnej zweryfikowania czy oferta jest mniej korzystna czy nie jeżeli nie została przez wykonawców złożona.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Robert Skrzeszewski

Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 grudnia 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 listopada 2011 r. przez wykonawcę Videoradar Sp. z o.o., 62-040 Puszczykowo, ul. Brzozowa 10 w postępowaniu prowadzonym przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, 02-676 Warszawa, ul. Postępu 21

przy udziale wykonawcy Safety Solutions Sp. z o.o., 20-518 Lublin, ul. Krężnicka 96a zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania po stronie odwołującego.

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie zmiany ogłoszenia i specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie wskazanym w uzasadnieniu,

2. kosztami postępowania obciąża Główny Inspektorat Transportu Drogowego, 02-676 Warszawa, ul. Postępu 21 i:

2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę Videoradar Sp. z o.o., 62-040 Puszczykowo, ul. Brzozowa 10 tytułem wpisu od odwołania,

2.2. zasądza od Główny Inspektorat Transportu Drogowego, 02-676 Warszawa, ul. Postępu 21 na rzecz wykonawcy Videoradar Sp. z o.o., 62-040 Puszczykowo, ul. Brzozowa 10 kwotę 18 600 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania i wynagrodzenia pełnomocnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00