Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21 czerwca 2011 r., sygn. KIO/UZP 1196/11
1) Art. 7 ust. 1 i art. 29 ust. 2 Pzp stanowią odzwierciedlenie wspólnotowej zasady wyrażonej w art. 23 ust. 2 dyrektywy 204/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. U L 134 z 30.04.2004) nakazującej, żeby specyfikacja techniczna umożliwiała oferentom jednakowy dostęp do zamówienia i nie powodowała tworzenia nieuzasadnionych przeszkód w otwarciu zamówień publicznych na konkurencję.
2) Zasada uczciwej konkurencji oznacza, że zamawiający zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w taki sposób, aby poszanowane zostało prawo innych do swobodnego udziału w postępowaniu oraz nie podejmowania przez zamawiającego jakichkolwiek działań, które mogłyby wpłynąć na zakłócenie uczciwej konkurencji. Literalna wykładnia art. 29 ust. 2 Pzp wskazuje, że dla uznania naruszenia ustanowionego zakazu wystarczające jest jedynie takie działanie zamawiającego, które mogłoby sprzyjać naruszeniu zasady uczciwej konkurencji, niekoniecznie zaś - godzić w nią bezpośrednio.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Marek Koleśnikow
Protokolant: Łukasz Listkiewicz
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 czerwca 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 czerwca 2011 r. przez wykonawcę LOCO Adam Sawczuk Sławomir Szyłko Spółka Jawna, ul. Dworcowa 83, 85-009 Bydgoszcz w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Jednostkę Wojskową 4430, ul. Sikorskiego 2, 63-100 Śrem
przy udziale
A) wykonawcy INTARIS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Księcia Ziemowita 53, 03-885 Warszawa zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
B) wykonawcy TECHELON Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Tamka 38, 00-355 Warszawa zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
orzeka: