Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 czerwca 2010 r., sygn. KIO/UZP 1100/10

1) Wykonawca nie może ponosić negatywnych konsekwencji opisania przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny, nieprecyzyjny.

2) Zamawiający powinien zawrzeć w opisie przedmiotu zamówienia pełną informację o wszystkich czynnikach mających wpływ na ukształtowanie przez Wykonawców swoich ofert. Tym samym Wykonawcy mają prawo oczekiwać od Zamawiającego zapewnienia im możliwości uzyskania z treści SIWZ wszystkich istotnych dla skonstruowania oferty informacji. 

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Marek Szafraniec

Protokolant: Rafał Komoń

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 czerwca 2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 2 czerwca 2010 r. przez TP EmiTel Sp. z o.o., ul. Pilotów 4c, 31-462 Kraków w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym przez Polskie Radio S.A., Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu dokonanie odpowiednich zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, tak aby zawarty w niej opis przedmiotu zamówienia uwzględniał wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, a w Specyfikacji w szczególności zawarta została informacja o:

1) posiadanych obecnie przez Zamawiającego decyzjach o rezerwacji częstotliwości i określonych w nich parametrach świadczenia usługi,

2) trybie realizacji umowy, w przypadku, gdy Zamawiający nie uzyska przed dniem 1 października 2010 r. nowych decyzji o rezerwacji częstotliwości oraz przeprowadzenia innych niezbędnych procedur, o ile ich przeprowadzenie jest wymagane przepisami prawa,

3) ukształtowaniu zasad rozliczenia poniesionych przez Wykonawcę kosztów, dostosowania posiadanej przez niego infrastruktury do stanu zapewniające gospełnianie parametrów określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, w przypadku gdy Zamawiający uzyska ostateczną decyzję o rezerwacji częstotliwości określającą parametry świadczenia usługi w trakcie obowiązywania umowy w innych wielkościach niż określone w załączniku nr 1 do SIWZ, a dodatkowo także ukształtowaniu zasad rozliczenia poniesionych przez Wykonawcę kosztów wypływających z każdej kolejnej zmiany powołanych decyzji w zakresie ukształtowania parametrów określonych w uzyskanych poprzednio w trakcie obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego decyzjach o rezerwacji częstotliwości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00