Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 maja 2010 r., sygn. KIO/UZP 779/10
W postępowaniu o udzielenie zamówienia ustawodawca przewidział wprost możliwość zmiany ceny oferty. Następuje ona nie tylko z powodu poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych z mocy art. 87 ust. 2 pkt 2 Pzp. Zmiana wysokości ceny oferty następuje częstokroć wskutek tego, że w wyniku dokonania przez zamawiającego poprawienia treści oferty co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania zamówienia następuje konieczność korekty ceny, tak by odzwierciedlała ona dokonane poprawki.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Magdalena Grabarczyk
Protokolant: Paulina Zalewska
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 maja 2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Teodora Świąteckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Teodor Świątecki WODROL, ul. Wilczycka 14, 55-093 Kiełczów od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Urząd Miasta i Gminy Bardo, ul. Rynek 2, 57-256 Bardo.
orzeka:
1. oddala odwołanie,
2. kosztami postępowania obciąża Teodora Świąteckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Teodor Świątecki WODROL i nakazuje zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 10 000 zł 00 gr (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy) - kwotę wpisu uiszczonego przez Teodora Świąteckiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Teodor Świątecki WODROL, ul. Wilczycka 14, 55-093 Kiełczów.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Świdnicy.