Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 stycznia 2010 r., sygn. KIO/UZP 1841/09

1) Pogląd, iż niezgodnością treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest rozbieżność w zakresie przedmiotu zamówienia, terminu wykonania itp. jest prawidłowy, jednak jest to tylko częściowe znaczenie pojęcia „treść oferty”. 

2) Zamawiający w swoim wymogu może poprzestać na żądaniu ogólnego oświadczenia typu „oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia za cenę...”, jak i dokonania szczegółowego opisu poszczególnych czynności i dokładnego wskazania elementów obliczonej ceny - i w obu przypadkach będzie to treść oferty. Nie zmienia tego charakter ceny.

3) Nieprecyzyjne zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie mogą być interpretowane na niekorzyść wykonawcy.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anna Packo

Członkowie: Małgorzata Rakowska

Ewa Sikorska

Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 stycznia 2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez

Korporację Budowlaną DORACO Sp. z o.o. ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk

od rozstrzygnięcia przez zamawiającego:

Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie

al. Papieża Jana Pawła II 42, 70-415 Szczecin

protestu z dnia 20 listopada 2009 r.

przy udziale: Warbud S.A. Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa zgłaszającej przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego

orzeka:

1. oddala odwołanie,

2. kosztami postępowania obciąża Korporację Budowlaną DORACO Sp. z o.o. ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 444 zł 00 gr (słownie: cztery tysiące czterysta czterdzieści cztery złote zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez Korporację Budowlaną DORACO Sp. z o.o. ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk,

2) dokonać zwrotu kwoty 15 556 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy pięćset pięćdziesiąt sześć złotych zero groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Korporacji Budowlanej DORACO Sp. z o.o. ul. Opacka 12, 80-338 Gdańsk.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00