Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 25 lutego 2009 r., sygn. KIO/UZP 65/10

1) Argumentacja dotycząca zwiększenia kosztów po stronie wykonawcy, może być oceniana wyłącznie jako okoliczność dotycząca indywidualnej sytuacji podmiotu gospodarczego, nie mająca znaczenia dla oceny czynności zamawiającego.

2) Żądanie złożenia oświadczenia o dostarczeniu dokumentacji wraz z przedmiotem zamówienia nie można również oceniać, jako oświadczenia mającego potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, naruszającego art. 22 ustawy PrZamPubl. Potwierdza ono realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami zamawiającego, a nie zdolność podmiotową wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Izabela Niedziałek-Bujak

Członkowie: Marzena Teresa Ordysińska

Izabela Kuciak

Protokolant: Renata Luba

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23.02.2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Nowosądecką Fabrykę Urządzeń Górniczych „NOWOMAG” S.A., 33-330 Nowy Sącz, ul. Jana Pawła II 27 od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Kompanię Węglową S.A., 40-039 Katowice, ul. Powstańców 30 protestu z dnia 22 grudnia 2009 r.

orzeka:

1. Oddala odwołanie.

2. Kosztami postępowania obciąża Nowosądecką Fabrykę Urządzeń Górniczych „NOWOMAG” S.A., 33-330 Nowy Sącz, ul. Jana Pawła II 27 i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 444 zł 00 gr. (słownie: cztery tysiące czterysta czterdzieści cztery złote zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez Nowosądecką Fabrykę Urządzeń Górniczych „NOWOMAG” S.A., 33-330 Nowy Sącz, ul. Jana Pawła II 27;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00