Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 lipca 2009 r., sygn. KIO/UZP 887/09

1) Najczęściej spotykaną i nie budzącą wątpliwości sytuacją jest, gdy jedno zlecenie zostało zawarte w jednej umowie. Jednak w praktyce występują różne okoliczności i bardziej skomplikowane umowy (lub kilka umów). Dlatego każdy przypadek należy rozpatrywać i klasyfikować jako jedno lub wiele zamówień (usług) indywidualnie, z uwzględnieniem ich charakteru i przebiegu realizacji.

2) Jeśli nie zastrzeżono inaczej w warunku udziału w postępowaniu, do określenia wartości zrealizowanych usług powinna być brana pod uwagę cena brutto, niezależnie od tego, czy zlecający jest płatnikiem VAT.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anna Packo

Członkowie: Marzena Teresa Ordysińska

Małgorzata Rakowska

Protokolant: Paulina Zalewska

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 lipca 2009 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez

wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ASPEN Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków

oraz ASPEN PLUS Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków

od rozstrzygnięcia przez zamawiającego

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. L. Rydygiera

os. Złotej Jesieni 1, 31-826 Kraków,

protestu z dnia 12 czerwca 2009 r.

przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Spółdzielnia Inwalidów Naprzód w Krakowie ul. śabiniec 46, 31-215 Kraków, oraz Adam Gołygowski, Zbigniew Gołygowski, Marek Kalicki prowadzący działalność gospodarczą jako wspólnicy Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „KONTENER” s.c. ul. Zagrodzie 25, 30-243 Kraków, zgłaszających swoje przystąpienie po stronie Zamawiającego

orzeka:

1. oddala odwołanie,

2. kosztami postępowania obciąża wspólnie ubiegających się 0 udzielenie zamówienia ASPEN Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków oraz ASPEN PLUS Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 574 zł 00 gr (słownie: cztery tysiące pięćset siedemdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ASPEN Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków oraz ASPEN PLUS Sp. z o.o. ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00