Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 6 sierpnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 760/08

Przy analizie, czy złożona oferta stanowi ofertę z rażąco niską ceną w pierwszej kolejności powinna być brana pod uwagę ustalona przez Zamawiającego wartość szacunkowa zamówienia.

[...]

Izba ustaliła następujący stan faktyczny:

Zamawiający ustalił wartość szacunkową zamówienia na kwotę 2 070 910,00 zł. Podczas otwarcia ofert podał, że zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia kwotę 2 251 540,00 zł.

Z informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej oraz z formularzy ofertowych Wykonawcy wybranego, Wykonawcy drugiego oraz Odwołującego ustalono, że wykonawcy zaoferowali następujące ceny :

1. Wykonawca wybrany - 2 219 780, 46 zł. brutto,

2. Wykonawca drugi - 2 551 051, 50 zł. brutto,

3. Odwołujący - 4 660 091,34 zł brutto.

W rozdziale V siwz Zamawiający opisał, że przedmiotem zamówienia jest:

Oczyszczanie i konserwacja urządzeń podczyszczających wody w postaci separatorów, osadników i zbiorników retencyjno - oczyszczających zlokalizowanych w ciągach dróg krajowych administrowanych przez GDDKiA Oddział w Katowicach - Rejon w Pszczynie w okresie 2008 - 2010.

Usługa miała obejmować:

a) Czyszczenie separatorów substancji ropopochodnych (koalescencyjnych, lamelowych, wirowych),

b) Czyszczenie osadników, zbiorników retencyjno-oczyszczających i zbiorników awaryjnych,

c) Wykonanie analizy wody za urządzeniem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra rodowiska z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzeniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. Wykonanie dwukrotnego przeglądu w ciągu roku stanu technicznego i pracy urządzeń,

d) Roboty interwencyjne i nieprzewidziane (awaryjne) rozliczane odrębnie.

Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia opisane zostały w SST.

Zamawiający wymagał, aby oferta obejmowała całość przedmiotu zamówienia.

Zamawiający zalecił, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej w terenie realizacji całości przedmiotu zamówienia w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Tomie III niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00