Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 czerwca 2008 r., sygn. KIO/UZP 523/08

Samo załączenie folderu reklamowego do oferty nie przesądza jeszcze, że zaoferowany sprzęt nie odpowiada wymogom określonym przez Zamawiającego. Z charakteru folderu reklamowego wynika, że ma on jedynie znaczenie handlowe, podaje najczęściej podstawowe informacje o produkcie, mające zainteresować potencjalnych nabywców. Nie zawiera jednak szczegółowych danych technicznych. Folder tworzony jest najczęściej dla produktów standardowych, oferowanych na potrzeby szerokiego rynku odbiorców, a nie na potrzeby konkretnego nabywcy. Odwołujący nie wykazał, że rzeczywiście wykonawca wybrany ma zamiar dostarczyć Zamawiającemu konkretny model wynikający z folderu, bez uwzględnienia oczekiwań Zamawiającego zawartych w załączniku nr 1 do siwz.

[...]

Izba ustaliła następujący stan faktyczny.

Zamawiający opisał przedmiot zamówienia w pkt 3 siwz postanawiając, że przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż w autobusach automatów do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w Kielcach. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszej siwz. W załączniku nr 1 do siwz oraz w załączniku nr 1 do wzoru umowy Zamawiający w sposób szczegółowy opisał swoje wymagania w zakresie dostarczanych automatów. W pkt 7 siwz Zamawiający zawarł warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. Zgodnie z pkt 7.1.2 o zamówienia mogli się ubiegać wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania zrealizowali dostawy o wartości nie mniejszej niż 2 000 000PLN, których przedmiotem były automaty do sprzedaży biletów w autobusach lub innych środkach komunikacji miejskiej. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy mieli załączyć - wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania dostaw automatów do sprzedaży biletów w autobusach lub innych środkach komunikacji miejskiej, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców na załączniku nr 4 do siwz oraz dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie. W pkt 7 siwz Zamawiający nie postawił żadnych warunków odnoszących się do przedmiotu zamówienia. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w pkt 7.2 siwz Zamawiający nałożył obowiązek ustanowienia pełnomocnika oraz przedłożenia w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację. W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie warunki dotyczące doświadczenia oraz potencjału ekonomicznego i technicznego podlegały sumowaniu. W pkt 12.1 siwz Zamawiający zawarł wykaz dokumentów, które należało dołączyć do oferty, a w pkt. 4 tego wykazu znajdował się wykaz wykonanych dostaw automatów. Wśród tego wykazu nie znajdował się żaden dokument odnoszący się do przedmiotu zamówienia jak np. folder, ulotka, próbka, opis techniczny. Jedynym kryterium oceny, zgodnie z pkt 19.1 siwz była cena. Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do siwz, nie zawierał pól pozwalających na dokładny opis przedmiotu zamówienia. W dniu 4 kwietnia 2008r. Zamawiający udzielił odpowiedzi na zapytania wykonawców dotyczące przedmiotu zamówienia i w tych odpowiedziach nie zawarł informacji o konieczności załączenia do oferty dokumentu opisującego oferowane automaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00