Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 maja 2008 r., sygn. KIO/UZP 398/08

Skorzystanie przez Izbę z przywołanego przepisu [art. 191 ust. 3 zdanie drugie] leży w gestii Izby, nie jest zaś podstawą do podnoszenia w treści odwołania zarzutów skutkujących nieważnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Po drugie, należy zwrócić uwagę, że przywołany przepis może być stosowany w sytuacjach nadzwyczajnych, jako wyjątek od generalnej zasady wynikającej z przepisu art. 191 ust. 3 zdanie pierwsze ustawy, iż Izba orzeka w granicach zarzutów zawartych w proteście. Korzystanie przez wykonawców z prawa do podnoszenia zarzutów skutkujących nieważnością postępowania o zamówienie publiczne z urzędu, niejako przy okazji podnoszonych zarzutów, należy traktować jako czynienie ze swojego prawa użytku niezgodnego z jego przeznaczeniem (art. 5 Kc), szczególnie w sytuacji, gdy wykonawca, nie mogąc uzyskać zamówienia samodzielnie z powodu złożenia mniej konkurencyjnej oferty, nie daje szans na uzyskanie tego zamówienia swoim konkurentom, a także uniemożliwia realizację zamówienia na rzecz Zamawiającego. 

 

Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym w szczególności postanowienia SIWZ, treść ogłoszenia o zamówieniu oraz treść oferty firmy Clar System S.A., złożonej w tym postępowaniu, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska uczestników postępowania złożone w trakcie rozprawy, skład orzekający Izby zważył, co następuje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00