Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sanchez-Bordona przedstawiona w dniu 10 marca 2022 r., sygn. C-614/20

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu 10 marca 2022 r.(1)

Sprawa C614/20

AS Lux Express Estonia

przeciwko

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tallinna Halduskohus (sąd administracyjny w Tallinie, Estonia)]

Odesłanie prejudycjalne Usługi publiczne w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Ogólna zasada wprowadzająca obowiązek bezpłatnego transportu niektórych kategorii osób Artykuł 2 lit. e) i art. 3 ust. 2 Zobowiązanie z tytułu świadczenia usług publicznych Prawo do rekompensaty Artykuł 4 ust. 1 lit. b) ppkt (i) Uprawnienie państwa członkowskiego do wyłączenia rekompensaty Artykuł 3 ust. 3 Zakres stosowania Wyłączenie






1. Ustawodawstwo estońskie zobowiązuje przedsiębiorstwa drogowego transportu pasażerskiego do bezpłatnego przewozu niektórych kategorii pasażerów (w szczególności dzieci w wieku przedszkolnym i osób niepełnosprawnych).

2. Tallinna Halduskohus (sąd administracyjny w Tallinie, Estonia) zmierza zasadniczo do ustalenia, czy ten obowiązek ustawowy wchodzi w zakres pojęcia zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 1370/2007(2), a jeśli tak, to czy dane przedsiębiorstwa mają prawo do rekompensaty z tytułu odpowiadającego temu zobowiązaniu braku przychodów.

I. Ramy prawne

A. Prawo Unii. Rozporządzenie nr 1370/2007

3. Zgodnie z art. 1 (Cel i zakres stosowania):

1. Celem niniejszego rozporządzenia jest określenie, w jaki sposób, przy zachowaniu zasad prawa wspólnotowego, właściwe organy mogą podejmować działania w sektorze pasażerskiego transportu publicznego w celu zapewnienia świadczenia usług użyteczności publicznej, które miałyby m.in. bardziej masowy charakter, byłyby bezpieczniejsze, odznaczałyby się wyższą jakością lub niższą ceną niż usługi świadczone tylko na zasadzie swobodnej gry sił rynkowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00