Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego G .Hogana przedstawiona w dniu 9 września 2021 r. Randstad Italia SpA przeciwko Umana SpA i in. - Sprawa C-497/20., sygn. C-497/20

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

GERARDA HOGANA

przedstawiona w dniu 9 września 2021 r.(1).

Sprawa C497/20

Randstad Italia SpA

przeciwko

Umana SpA,

Azienda USL Valle dAosta,

IN. VA SpA,

Synergie Italia agenzia per il lavoro SpA

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Corte suprema di cassazione (sąd kasacyjny, Włochy)]

Odesłanie prejudycjalne Zamówienia publiczne Dyrektywa 89/665/EWG Artykuł 1 Prawo do skutecznego środka prawnego Artykuł 47 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej Obowiązek zapewnienia postępowania odwoławczego przez państwa członkowskie Dostęp do postępowań odwoławczych Skarga o stwierdzenie nieważności decyzji o udzieleniu zamówienia publicznego Skarga wzajemna wybranego oferenta Orzecznictwo trybunału konstytucyjnego ograniczające przypadki, w których dopuszczalne jest złożenie skargi kasacyjnej Artykuł 267 TFUE






I. Wprowadzenie

1. Rozpatrywany wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym porusza istotne i pod pewnymi względami nowe kwestie dotyczące tego, czy państwo członkowskie jest zobowiązane ustanowić kolejne prawo do odwołania w sytuacji, w której sąd odwoławczy sam dokonuje błędnej wykładni prawa Unii lub błędnie je stosuje. Dąży się w nim ponadto do ustalenia, jakie (o ile w ogóle jakiekolwiek) inne środki prawne przysługują stronie poszkodowanej w wypadku, gdy takie prawo do odwołania nie istnieje.

W ujęciu bardziej szczegółowym rozpatrywany wniosek dotyczy wykładni art. 4 ust. 3 i art. 19 ust. 1 TUE oraz art. 2 ust. 1 i 2 i art. 267 TFUE, interpretowanych w świetle art. 47 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej (zwanej dalej kartą). Porusza się w nim także kwestie prawidłowej wykładni art. 1 ust. 1 i 3 i art. 2 ust. 1 dyrektywy Rady 89/665/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do stosowania procedur odwoławczych w zakresie udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane(), zmienionej w szczególności dyrektywą 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 grudnia 2007 r.()

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00