Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Saugmandsgaard e przedstawiona w dniu 25 lutego 2021 r., sygn. C-12/20

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

HENRIKA SAUGMANDSGAARDA E

przedstawiona w dniu 25 lutego 2021 r.(1)

Sprawa C12/20

DB Netz AG

przeciwko

Bundesrepublik Deutschland

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberverwaltungsgericht für das Land Nordrhein-Westfalen (wyższy sąd administracyjny kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, Niemcy)]

Odesłanie prejudycjalne Transport kolejowy Międzynarodowe kolejowe korytarze towarowe Rozporządzenie (UE) nr 913/2010 Artykuł 13 ust. 1 Utworzenie punktu kompleksowej obsługi dla każdego korytarza towarowego Artykuł 14 Charakter ogólnych ram ustanowionych przez radę wykonawczą Artykuł 20 Organy regulacyjne Dyrektywa 2012/34/UE Artykuł 27 Procedura w przedmiocie składania wniosków o przyznanie zdolności przepustowej infrastruktury Rola zarządców infrastruktury Artykuły 56 i 57 Funkcje organu regulacyjnego i współpraca między organami regulacyjnymi






I. Wprowadzenie

Rozpatrywany wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberverwaltungsgericht für das Land Nordrhein-Westfalen (wyższy sąd administracyjny kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, Niemcy) dotyczy wykładni rozporządzenia (UE) nr 913/2010(), którego celem jest rozwój europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy, w związku z dyrektywą 2012/34/UE() w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego. W celu, w szczególności, poprawy transportu towarowego i warunków użytkowania infrastruktury kolejowej w Europie rozporządzenie to utworzyło dziewięć korytarzy towarowych, a dla każdego z tych korytarzy ustanowiło punkt kompleksowej obsługi(), czyli jedyny punkt kontaktowy, poprzez który przedsiębiorstwa kolejowe Unii mogą składać wnioski o przyznanie zdolności przepustowej infrastruktury w odniesieniu do tras pociągów() przekraczających co najmniej jedną granicę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00