Orzeczenie
Wyrok Trybunału (dziewiąta izba) z dnia 25 lutego 2021 r. Bartosch Airport Supply Services GmbH przeciwko Zollamt Wien, sygn. C-772/19
Wydanie tymczasowe
WYROK TRYBUNAŁU (dziewiąta izba)
z dnia 25 lutego 2021 r.(*)
Odesłanie prejudycjalne Wspólna taryfa celna Nomenklatura scalona Klasyfikacja taryfowa Pozycje taryfowe 8701 i 8705 Wykładnia Ciągnik lotniskowy
W sprawie C772/19,
mającej za przedmiot wniosek o wydanie, na podstawie art. 267 TFUE, orzeczenia w trybie prejudycjalnym, złożony przez Verwaltungsgerichtshof (trybunał administracyjny, Austria) postanowieniem z dnia 9 października 2019 r., które wpłynęło do Trybunału w dniu 22 października 2019 r., w postępowaniu:
Bartosch Airport Supply Services GmbH
przeciwko
Zollamt Wien,
TRYBUNAŁ (dziewiąta izba),
w składzie: N. Piçarra (sprawozdawca), prezes izby, S. Rodin i K. Jürimäe, sędziowie,
rzecznik generalny: E. Tanchev,
sekretarz: A. Calot Escobar,
uwzględniając pisemny etap postępowania,
rozważywszy uwagi, które przedstawili:
w imieniu Bartosch Airport Supply Services GmbH U. Schrömbges oraz J. Gesinn, Rechtsanwälte,
w imieniu Komisji Europejskiej R. Pethke oraz M. Salyková, w charakterze pełnomocników,
podjąwszy, po wysłuchaniu rzecznika generalnego, decyzję o rozstrzygnięciu sprawy bez opinii,
wydaje następujący
Wyrok
1 Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni pozycji taryfowej 8705 Nomenklatury scalonej, zawartej w załączniku I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej taryfy celnej (Dz.U. 1987, L 256, s. 1), w brzmieniu wynikającym z rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/2012 z dnia 6 października 2016 r. (Dz.U. 2012, L 294, s. 1) (zwanej dalej CN).
Wniosek ten został złożony w ramach sporu pomiędzy Bartosch Airport Supply Services (zwaną dalej spółką Bartosch) a Zollamt Wien (urzędem celnym w Wiedniu, Austria) (zwanym dalej organem celnym) w przedmiocie klasyfikacji taryfowej napędzanego elektrycznie pojazdu holującego samoloty bez użycia dyszla holowniczego przeznaczonego do holowania i pchania statków powietrznych (zwanego dalej ciągnikiem lotniskowym).