Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Trybunału (dziewiąta izba) z dnia 25 lutego 2021 r. Bartosch Airport Supply Services GmbH przeciwko Zollamt Wien, sygn. C-772/19

Wydanie tymczasowe

WYROK TRYBUNAŁU (dziewiąta izba)

z dnia 25 lutego 2021 r.(*)

Odesłanie prejudycjalne Wspólna taryfa celna Nomenklatura scalona Klasyfikacja taryfowa Pozycje taryfowe 8701 i 8705 Wykładnia Ciągnik lotniskowy

W sprawie C772/19,

mającej za przedmiot wniosek o wydanie, na podstawie art. 267 TFUE, orzeczenia w trybie prejudycjalnym, złożony przez Verwaltungsgerichtshof (trybunał administracyjny, Austria) postanowieniem z dnia 9 października 2019 r., które wpłynęło do Trybunału w dniu 22 października 2019 r., w postępowaniu:

Bartosch Airport Supply Services GmbH

przeciwko

Zollamt Wien,

TRYBUNAŁ (dziewiąta izba),

w składzie: N. Piçarra (sprawozdawca), prezes izby, S. Rodin i K. Jürimäe, sędziowie,

rzecznik generalny: E. Tanchev,

sekretarz: A. Calot Escobar,

uwzględniając pisemny etap postępowania,

rozważywszy uwagi, które przedstawili:

w imieniu Bartosch Airport Supply Services GmbH U. Schrömbges oraz J. Gesinn, Rechtsanwälte,

w imieniu Komisji Europejskiej R. Pethke oraz M. Salyková, w charakterze pełnomocników,

podjąwszy, po wysłuchaniu rzecznika generalnego, decyzję o rozstrzygnięciu sprawy bez opinii,

wydaje następujący

Wyrok

1 Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni pozycji taryfowej 8705 Nomenklatury scalonej, zawartej w załączniku I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej taryfy celnej (Dz.U. 1987, L 256, s. 1), w brzmieniu wynikającym z rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/2012 z dnia 6 października 2016 r. (Dz.U. 2012, L 294, s. 1) (zwanej dalej CN).

Wniosek ten został złożony w ramach sporu pomiędzy Bartosch Airport Supply Services (zwaną dalej spółką Bartosch) a Zollamt Wien (urzędem celnym w Wiedniu, Austria) (zwanym dalej organem celnym) w przedmiocie klasyfikacji taryfowej napędzanego elektrycznie pojazdu holującego samoloty bez użycia dyszla holowniczego przeznaczonego do holowania i pchania statków powietrznych (zwanego dalej ciągnikiem lotniskowym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00