Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Opinia rzecznika generalnego Tanchev przedstawiona w dniu 11 czerwca 2020 r., sygn. C-302/19

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

EVGENIEGO TANCHEVA

przedstawiona w dniu 11 czerwca 2020 r.(1)

Sprawa C302/19

Istituto Nazionale della Previdenza Sociale

przeciwko

WS

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Corte suprema di cassazione (sąd kasacyjny, Włochy)]

Odesłanie prejudycjalne Dyrektywa 2011/98/UE Prawa obywateli państw trzecich posiadających jedno zezwolenie Artykuł 12 Prawo do równego traktowania w dziedzinie zabezpieczenia społecznego Ustawodawstwo krajowe wyłączające nieprzebywających w państwie członkowskim członków rodziny obywateli państw trzecich przy ustalaniu uprawnienia do świadczenia rodzinnego






I. Wprowadzenie

1. We wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Corte suprema di cassazione (sąd kasacyjny, Włochy) zwraca się do Trybunału Sprawiedliwości o przedstawienie wskazówek w przedmiocie wykładni art. 12 ust. 1 lit. e) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/98/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie procedury jednego wniosku o jedno zezwolenie dla obywateli państw trzecich na pobyt i pracę na terytorium państwa członkowskiego oraz w sprawie wspólnego zbioru praw dla pracowników z państw trzecich przebywających legalnie w państwie członkowskim(2).

2. W art. 12 ust. 1 lit. e) dyrektywy 2011/98 przyznano obywatelom państw trzecich, którzy posiadają jedno zezwolenie, prawo do traktowania na równi z obywatelami przyjmującego państwa członkowskiego w zakresie zabezpieczenia społecznego. W niniejszej sprawie należy przede wszystkim ustalić, czy rzeczony artykuł stoi na przeszkodzie ustawodawstwu krajowemu, na podstawie którego w przeciwieństwie do zasad przewidzianych dla obywateli przyjmującego państwa członkowskiego przy ustalaniu uprawnienia do świadczenia rodzinnego wyłącza się nieprzebywających w tym państwie członków rodziny obywateli państw trzecich.

W związku z tym stanowi ona dla Trybunału okazję do rozwinięcia orzecznictwa w przedmiocie zagwarantowanego w art. 12 dyrektywy 2011/98 prawa do równego traktowania posiadaczy jednego zezwolenia w świetle wyroku z dnia 21 czerwca 2017 r., Martinez Silva (C449/16, EU:C:2017:485).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00