Orzeczenie
Postanowienie Trybunału (dziewiąta izba) z dnia 26 listopada 2020 r. Autostrada Torino Ivrea Valle D’Aosta – Ativa S.p.A. przeciwko Presidenza del Consiglio dei Ministri i in., sygn. C-835/19
Wydanie tymczasowe
POSTANOWIENIE TRYBUNAŁU (dziewiąta izba)
z dnia 26 listopada 2020 r.(*)
Odesłanie prejudycjalne Artykuł 99 regulaminu postępowania przed Trybunałem Udzielanie koncesji Dyrektywa 2014/23/UE Artykuł 2 ust. 1 akapit pierwszy Artykuł 30 Swoboda określania i organizowania przez instytucję zamawiającą lub podmiot zamawiający postępowania prowadzącego do wyboru koncesjonariusza Uregulowania krajowe zabraniające korzystania z finansowania typu project finance projektów w stosunku do umów koncesyjnych dotyczących autostrad
W sprawie C835/19
mającej za przedmiot wniosek o wydanie, na podstawie art. 267 TFUE, orzeczenia w trybie prejudycjalnym, złożony przez Consiglio di Stato (radę stanu, Włochy) postanowieniem z dnia 13 czerwca 2019 r., które wpłynęło do Trybunału w dniu 18 listopada 2019 r., w postępowaniu:
Autostrada Torino Ivrea Valle DAosta Ativa SpA
przeciwko
Presidenza del Consiglio dei Ministri,
Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti,
Ministero dellEconomia e delle Finanze,
Autorit di regolazione dei trasporti,
przy udziale:
Autorit di bacino del Po,
Regione Piemonte,
TRYBUNAŁ (dziewiąta izba),
w składzie: D. ©váby (sprawozdawca), pełniący obowiązki prezesa izby, S. Rodin i K. Jürimäe, sędziowie,
rzecznik generalny: M. Campos Sánchez-Bordona,
sekretarz: A. Calot Escobar,
podjąwszy, po wysłuchaniu rzecznika generalnego, decyzję o rozstrzygnięciu sprawy w drodze postanowienia z uzasadnieniem zgodnie z art. 99 regulaminu postępowania przed Trybunałem,
wydaje następujące
Postanowienie
1 Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni art. 30 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/23/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania koncesji (Dz.U. 2014, L 94, s. 1) w związku z motywem 68 tej dyrektywy.
Wniosek ten został złożony w ramach sporu toczącego się między Autostrada Torino Ivrea Valle DAosta Ativa SpA (zwaną dalej Ativą) a Presidenza del Consiglio dei Ministri (kancelarią prezesa rady ministrów, Włochy), Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti (ministerstwem infrastruktury i transportu, Włochy) (zwanym dalej MIT), Ministero dellEconomia e delle Finanze (ministerstwem gospodarki i finansów, Włochy) oraz Autorit di regolazione dei trasporti (urzędem regulacji transportu, Włochy) w przedmiocie odrzucenia przez MIT dwóch propozycji finansowania typu project finance przedstawionych przez Ativę.