Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Bobek w sprawie Primart/EUIPO, C-702/18 P

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MICHALA BOBEKA

przedstawiona w dniu 28 listopada 2019(1)

Sprawa C702/18 P

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Primart Marek Łukasiewicz

przeciwko

Urzędowi Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)

Odwołanie Znak towarowy Unii Europejskiej Rozporządzenie (WE) nr 207/2009 Zgłoszenie graficznego unijnego znaku towarowego PRIMART Marek Łukasiewicz Wcześniejsze krajowe znaki towarowe PRIMA Artykuł 8 ust. 1 lit. b) Względna podstawa odmowy rejestracji Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd Artykuł 76 ust. 1 Zakres kontroli sprawowanej przez Sąd






I. Wprowadzenie

1. Niniejsze odwołanie dotyczy zakresu kontroli, jaką powinien przeprowadzać Sąd w odniesieniu do decyzji izb odwoławczych Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wydanych w postępowaniu dotyczącym względnych podstaw odmowy rejestracji unijnych znaków towarowych. W szczególności podniesiona została kwestia zakresu, w jakim Sąd może rozpatrzyć argumenty, których strony nie przedstawiły w postępowaniu przed EUIPO.

2. Aby odnieść się do tej kwestii, konieczne będzie wyjaśnienie znaczenia art. 76 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej(2) i art. 188 regulaminu postępowania przed Sądem.

II. Ramy prawne

3. Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 207/2009(3) stanowi:

Względne podstawy odmowy rejestracji

1. W wyniku sprzeciwu właściciela wcześniejszego znaku towarowego, zgłoszonego znaku towarowego nie rejestruje się, jeżeli:

[…]

b) z powodu identyczności lub podobieństwa do wcześniejszego znaku towarowego, identyczności lub podobieństwa towarów lub usług istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd opinii publicznej [odbiorców] na terytorium, na którym wcześniejszy znak towarowy jest chroniony; prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd obejmuje również prawdopodobieństwo skojarzenia z wcześniejszym znakiem towarowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00