Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Y. Bota przedstawiona w dniu 28 lutego 2019 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVESA BOTA

przedstawiona w dniu 28 lutego 2019 r.(1).

Sprawa C100/18

Línea Directa Aseguradora, S.A.

przeciwko

Segurcaixa, Sociedad Anónima de Seguros y Reaseguros

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunal Supremo (sąd najwyższy, Hiszpania)]

Odesłanie prejudycjalne Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych Dyrektywa 2009/103/WE Artykuł 3 akapit pierwszy Pojęcie ruchu pojazdów Szkoda materialna spowodowana w budynku w wyniku pożaru pojazdu zaparkowanego na prywatnym parkingu tego budynku Pokrycie przez obowiązkowe ubezpieczenie






I.      Wprowadzenie

1.        Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym, wniesiony przez Tribunal Supremo (sąd najwyższy, Hiszpania) dotyczy wykładni art. 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/103/WE z dnia 16 września 2009 r. w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczenia od takiej działalności(2).

2.        Wniosek ów został złożony w ramach sporu pomiędzy dwoma towarzystwami ubezpieczeń, a mianowicie Línea Directa Aseguradora S.A. (zwaną dalej Línea Directa) i Segurcaixa, Sociedad Anónima de Seguros y Reaseguros (zwaną dalej Segurcaixa), dotyczącego pokrycia ubezpieczeniem pojazdów mechanicznych szkód spowodowanych w domu wolnostojącym przez pożar pojazdu zaparkowanego w garażu tego domu.

        Celem pytań przedłożonych przez sąd odsyłający jest określenie, czy pojęcie ruchu pojazdów znajdujące się w art. 3 akapit pierwszy dyrektywy 2009/103 można interpretować w ten sposób, że mieści się w tym pojęciu sytuacja, w której pojazd zaparkowany od ponad dwudziestu czterech godzin w prywatnym garażu ulega zapaleniu, a zdaniem sądu odsyłającego przyczyna pożaru jest związana z mechanizmem koniecznym do zapewnienia wykonywania jego funkcji transportowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00