Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sanchez-Bordona przedstawiona w dniu 23 stycznia 2019 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

M. CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu23 stycznia 2019 r.(1)

Sprawa C697/17

Telecom Italia SpA

przeciwko

Ministero dello Sviluppo Economico,

Infrastrutture e telecomunicazioni per lItalia SpA (Infratel Italia SpA),

przy udziale:

Open Fiber SpA

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Consiglio di Stato (radę stanu, Włochy)]

Odesłanie prejudycjalne Zamówienia publiczne Dyrektywa 2014/24/UE Przetarg ograniczony Wykonawcy dopuszczeni do przedstawienia oferty Procedura łączenia przez przejęcie przeprowadzona w toku postępowania o udzielenie zamówienia Konieczność zachowania tożsamości prawnej pomiędzy etapem preselekcji a przedstawieniem oferty






1.        W niniejszym odesłaniu prejudycjalnym Consiglio di Stato (rada stanu, Włochy) podnosi kwestię, czy spółka początkowo wybrana w przetargu ograniczonym zachowuje zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE(2) tożsamość prawną i materialną, w przypadku gdy spółka ta dokonuje połączenia przez przejęcie z inną spółką, również wybraną, która ostatecznie nie przedstawiła żadnej oferty.

2.        Niniejsza sprawa jest w pewnym sensie odwrotnością sprawy, w której zapadł wyrok MT Hjgaard i Züblin(3), w której to sprawie oferent wybrany w ramach preselekcji wchodził w skład grupy przedsiębiorstw, która następnie uległa rozwiązaniu. Wątpliwości dotyczyły wówczas tego, czy oferent po rozwiązaniu grupy mógł nadal we własnym imieniu uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie procedury negocjacyjnej.

3.        Przed Trybunałem pojawia się zatem ponownie szansa rozwinięcia dotychczasowego orzecznictwa w przedmiocie wymogu tożsamości wykonawców wybranych w ramach preselekcji i tych, którzy składają oferty.

I.      Ramy prawne

A.      Prawo Unii. Dyrektywa 2014/24

4.        Artykuł 8 stanowi:

Niniejsza dyrektywa nie ma zastosowania do zamówień publicznych i konkursów, których głównym celem jest umożliwienie instytucjom zamawiającym udostępnienia lub eksploatacji publicznych sieci łączności lub świadczenia ogółowi społeczeństwa usługi lub usług łączności elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00