Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Saugmandsgaard e przedstawiona w dniu 28 lutego 2019 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

HENRIKA SAUGMANDSGAARDA E

przedstawiona w dniu 28 lutego 2019 r.(1)

Sprawa C-729/17

Komisja Europejska

przeciwko

Republice Greckiej

Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego Dyrektywa 2005/36/WE Uznawanie kwalifikacji zawodowych Krajowe przepisy dotyczące uznawania dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacje uzyskanych w celu wykonywania zawodu mediatora






I.      Wprowadzenie

1.        W swojej skardze Komisja Europejska zwraca się do Trybunału, po pierwsze, o stwierdzenie, że Republika Grecka uchybiła zobowiązaniom, które na niej ciążą na mocy art. 49 TFUE zakazującego ograniczania swobody przedsiębiorczości oraz przepisu art. 15 ust. 2 lit. b), c) i ust. 3 dyrektywy 2006/123/WE, dotyczącego usług na rynku wewnętrznym(2). W tym zakresie Komisja zarzuca temu państwu członkowskiemu ograniczanie w sposób sprzeczny z tymi przepisami formy prawnej, jaką mają przyjąć podmioty kształcące mediatorów.

2.        Po drugie, Komisja wnosi o to, by Trybunał stwierdził, że Republika Grecka uchybiła zobowiązaniom państwa członkowskiego wynikającym zarówno z samego art. 49 TFUE, jak i z art. 13, 14 i 50 ust. 1, a także z załącznika VII do dyrektywy 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych(3). W związku z tym zarzuca jej ona uzależnienie procedury uznawania kwalifikacji osób ubiegających się o akredytację, by móc wykonywać zawód mediatora, z jednej strony, od dodatkowych nieprzewidzianych w tej dyrektywie wymogów, dotyczących treści wymaganych świadectw oraz, z drugiej strony, od zastosowania środków wyrównawczych bez dokonania uprzedniej oceny potencjalnego występowania istotnych różnic w stosunku do kształcenia krajowego, z naruszeniem zasady niedyskryminacji w tym kontekście.

        Zgodnie z życzeniem Trybunału niniejsza opinia będzie nakierowana na zarzuty odnoszące się do niezgodności rozpatrywanego greckiego uregulowania z dyrektywą 2005/36(), w szczególności z punktu widzenia powiązania między nią a dyrektywą 2008/52/WE().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00