Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznik generalnej E. Sharpston przedstawiona w dniu 13 września 2018 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ELEANOR SHARPSTON

przedstawiona w dniu 13 września 2018 r.(1)

Sprawa C225/17 P

Islamic Republic of Iran Shipping Lines,

Hafize Darya Shipping Lines (HDSL),

Khazar Sea Shipping Lines Co.,

IRISL Europe GmbH,

IRISL Marine Services and Engineering Co.,

Irano Misr Shipping Co.,

Safiran Payam Darya Shipping Lines,

Shipping Computer Services Co.,

Soroush Sarzamin Asatir Ship Management,

South Way Shipping Agency Co. Ltd,

Valfajr 8th Shipping Line Co.,

przeciwko

Radzie Unii Europejskiej

Odwołanie Środki ograniczające podjęte wobec Iranu Kryteria umieszczenia w wykazie osób i podmiotów podlegających zamrożeniu aktywów Zarzut niezgodności z prawem Dopuszczalność Wspólny kompleksowy plan działania Wpływ na interes prawny w ramach odwołania Podstawa prawna Uzasadnione oczekiwania Pewność prawa Zasada ne bis in idem Powaga rzeczy osądzonej Prawo do skutecznego środka prawnego przed sądem Nadużycie władzy Prawo do obrony Proporcjonalność Prawa podstawowe Oczywisty błąd w ocenie






1.        Islamska Republika Iranu (zwana dalej Iranem) jest zaangażowana w program działań stwarzających zagrożenie rozprzestrzeniania broni jądrowej oraz tworzenia systemów przenoszenia broni jądrowej (zwany dalej programem rozprzestrzeniania broni jądrowej). Organizacja Narodów Zjednoczonych i Unia Europejska na różne sposoby starały się zareagować na zagrożenie, jakie stwarzał i nadal stwarza taki program.

        Poprzez rozpatrywane odwołanie wnoszące je() zwracają się o uchylenie wyroku Sądu z dnia 17 lutego 2017 r. w sprawie Islamic Republic of Iran Shipping Lines i in./Rada() w zakresie, w jakim sąd ten oddalił jako bezzasadne, po pierwsze, oparte na art. 263 TFUE żądania zmierzające do stwierdzenia nieważności dwóch aktów prawnych, na mocy których ich nazwy zostały ujęte w wykazie osób i podmiotów, których aktywa miały podlegać zamrożeniu w ramach środków ograniczających podjętych wobec Iranu(), oraz, po drugie, zarzuty niezgodności z prawem podniesione przez te podmioty na podstawie art. 277 TFUE przeciwko dwóm aktom prawny określającym ogólne kryteria umieszczania osób fizycznych w tych wykazach().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00