Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Tanchev przedstawiona w dniu 6 czerwca 2018 r., sygn. rzecznika generalnego Tanchev przedstawiona w dniu 6 czerwca 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

EVGENIEGO TANCHEVA

przedstawiona w dniu 6 czerwca 2018 r.(1)

Sprawa C186/17

flightright GmbH

przeciwko

Iberia Express SA

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Landgericht Berlin (sąd okręgowy w Berlinie, Niemcy)]

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Transport lotniczy Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Artykuł 5 ust. 1 lit. c) i art. 7 Odszkodowanie dla pasażera w wypadku odwołania lub dużego opóźnienia lotów Stracony lot łączony w wypadku podróży wieloodcinkowej Małe opóźnienie na pierwszym odcinku podróży przy dużym opóźnieniu przylotu na miejsce docelowe Odpowiedzialność za wypłatę odszkodowania w sytuacji, kiedy umowny przewoźnik lotniczy nie wykonuje żadnych lotów objętych podróżą, a każdy z jej odcinków wykonuje inny obsługujący przewoźnik lotniczy






I.      Wprowadzenie

1.        Czy przewoźnik wykonujący pierwszy lot w łańcuchu lotów odpowiada za wypłacenie pasażerowi odszkodowania na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004(2), w sytuacji kiedy opóźnienie pierwszego lotu jest niewielkie, ale skutkuje dużym opóźnieniem przybycia pasażera na miejsce docelowe?

2.        Jest to istota pytania, które Trybunał musi rozpatrzeć w trybie prejudycjalnym na wniosek Landgericht Berlin (sądu okręgowego w Berlinie, Niemcy).

3.        Trybunał zajmował się już kwestią tego rodzaju w wyroku Folkerts(3), ale w tamtym stanie faktycznym łączone loty były wykonywane przez tego samego obsługującego przewoźnika lotniczego, a przedmiotem rozstrzygnięcia było to, czy prawo pasażera do odszkodowania na podstawie art. 7 rozporządzenia nr 261/2004 zależy od spełnienia warunków przewidzianych w art. 6 tego rozporządzenia(4).

        Istnieją jednak istotne rozbieżności w zakresie stanu faktycznego pomiędzy wyrokiem Folkerts a postępowaniem głównym. W niniejszej sprawie problem dotyczy nie tyle tego, czy odszkodowanie powinno być wypłacone, ile tego, kto powinien je wypłacić.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00