Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego N. Wahla przedstawiona w dniu 20 czerwca 2018 r., sygn. rzecznika generalnego N. Wahla przedstawiona w dniu 20 czerwca 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

NILSA WAHLA

przedstawiona w dniu 20 czerwca 2018 r.(1).

Sprawa C256/17

Sandd BV

przeciwko

Autoriteit Consument en Markt

przy udziale:

Koninklijke PostNL BV

[Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym przedstawiony przez Rechtbank Rotterdam (sąd rejonowy w Rotterdamie, Niderlandy)]

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Swoboda świadczenia usług Usługi pocztowe Operator świadczący usługę powszechną Zasady taryfowe i przejrzystość rachunków Obowiązek prowadzenia przez operatora świadczącego usługę powszechną odrębnych rachunków dla każdej usługi wchodzącej w zakres obowiązku świadczenia usługi powszechnej Orientacja kosztowa cen usług pocztowych Rozsądna rentowność)






1.        Jaki poziom lub rodzaj kontroli nad operatorami świadczącymi pocztowe usługi powszechne jest wymagany na mocy prawa Unii? Taka jest istota pytań przedstawionych przez Rechtbank Rotterdam (sąd rejonowy w Rotterdamie, Niderlandy).

2.        Stosunkowo niski poziom kontroli jest popierany przez rząd niderlandzki. Natomiast za stosunkowo wysokim poziomem kontroli opowiada się rząd polski. Odpowiedzi rządu hiszpańskiego i rządu włoskiego wydają się znajdować gdzieś pomiędzy tymi dwoma stanowiskami. Wszystkie rządy opierają swoje stanowiska na brzmieniu dyrektywy 97/67/WE w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług(2).

3.        Z perspektywy krajowej, wszystkie one są prawidłowe.

        W niniejszej opinii prezentuję pogląd, że wymogi nałożone na państwa członkowskie zgodnie z prawem Unii zależą z natury rzeczy od formy i zakresu obowiązku świadczenia usługi powszechnej, wybranej przez poszczególne państwa członkowskie. Ponadto, opracowując projekt dyrektywy 97/67 oraz szeregu jej zmian, prawodawca unijny celowo nie zharmonizował pewnych aspektów świadczenia usług pocztowych ze względu na specyficzne warunki krajowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00