Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 31 maja 2018 r., sygn. rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 31 maja 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

M. CAMPOSA SÁNCHEZA BORDONY

przedstawiona w dniu 31 maja 2018 r.(1)

Sprawy połączone C54/17 i C55/17

Autorit Garante della Concorrenza e del Mercato

przeciwko

Wind Tre SpA, dawniej Wind Telecomunicazioni SpA

i

Autorit Garante della Concorrenza e del Mercato

przeciwko

Vodafone Italia SpA, dawniej Vodafone Omnitel NV przy udziale:

Autorit per le Garanzie nelle Comunicazioni,

Altroconsumo,

Vito Rizzo,

Telecom Italia SpA

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Consiglio di Stato (radę stanu, Włochy)]

Pytanie prejudycjalne Ochrona konsumentów Nieuczciwe praktyki handlowe Agresywne praktyki handlowe Dostawa niezamówiona Dyrektywa 2005/29/WE Artykuł 3 ust. 4 Zakres stosowania Usługi telekomunikacyjne Dyrektywa 2002/21/WE Dyrektywa 2002/22/WE Zamieszczenie usług na karcie SIM bez poinformowania konsumenta






1.        Prawo Unii przewiduje ogólny system ochrony konsumentów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi stosowanymi wobec nich przez przedsiębiorstwa, określony w dyrektywie 2005/29/WE(2), oraz inne sektorowe instrumenty prawne, które chronią interesy tych konsumentów w poszczególnych sektorach rynku.

2.        Jednym z takich instrumentów sektorowych jest dyrektywa 2002/22/WE(3), która chroni prawa użytkowników usług łączności. Jej powiązanie z ogólnymi(4) ramami ochrony konsumenta sprawia pewne trudności. Aby je rozwiązać, zasada ustanowiona dyrektywą 2005/29 przewiduje, że jej przepisy nie mają zastosowania w przypadku kolizji z innymi postanowieniami prawa Unii regulującymi szczególne aspekty nieuczciwych praktyk handlowych.

        W sporach, które leżą u podstaw niniejszych odesłań prejudycjalnych, należy rozstrzygnąć, który system uregulowań ma zastosowanie do sprzedaży telefonów komórkowych z kartami SIM() posiadającymi zainstalowane wcześniej aplikacje lub usługi, o których nie poinformowano konsumentów w momencie sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00