Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 16 maja 2018 r., sygn. rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 16 maja 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu 16 maja 2018 r.(1)

Sprawa C124/17

Vossloh Laeis GmbH

przeciwko

Stadtwerke München GmbH

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Vergabekammer Südbayern (izbę ds. zamówień publicznych Południowej Bawarii, Niemcy)]

Pytanie prejudycjalne Zamówienia publiczne Postępowanie Dyrektywy 2014/24/UE i 2014/25/UE Podstawy wykluczenia Spoczywający na wykonawcy obowiązek współpracy z instytucją zamawiającą w celu wykazania swojej rzetelności przed upływem okresu wykluczenia Pojęcie organów śledczych Obliczanie maksymalnego okresu wykluczenia






1.        Wykonawca może zostać tymczasowo wykluczony z postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli dopuścił się jednego z czynów, o których mowa w art. 57 dyrektywy 2014/24/UE(2). Wspomniany okres wykluczenia może jednak zostać skrócony, jeżeli wykonawca wykaże przed instytucją zamawiającą, że pomimo wcześniejszego naruszenia zasługuje na ponowne uznanie za rzetelnego wykonawcę.

2.        Ustęp 6 tego artykułu stanowi między innymi, że w celu wykazania swojej rzetelności wykonawca musi wyczerpująco wyjaśni[ć] fakty i okoliczności, aktywnie współpracując z organami śledczymi(3). Znaczna część sporu dotyczy wykładni tego zwrotu.

3.        Transponując dyrektywę 2014/24 do prawa krajowego, niemiecki ustawodawca przewidział, że wykonawca powinien współpracować nie tylko z organami śledczymi, lecz także z instytucją zamawiającą.

4.        W tym kontekście Vergabekammer Südbayern (izba ds. zamówień publicznych Południowej Bawarii, Niemcy) zwróciła się do Trybunału z dwoma dotychczas nierozpatrywanymi pytaniami:

-      Po pierwsze, izba zmierza do ustalenia, czy wymóg współpracy (z instytucją zamawiającą) dodany przez ustawodawcę krajowego jest zgodny z prawem Unii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00