Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Saugmandsgaard e przedstawiona w dniu 12 kwietnia 2018 r., sygn. rzecznika generalnego Saugmandsgaard e przedstawiona w dniu 12 kwietnia 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

HENRIKA SAUGMANDSGAARDA E

przedstawiona w dniu 12 kwietnia 2018 r.(1)..

Sprawa C151/17

Swedish Match AB

przeciwko

Secretary of State for Health,

przy udziale

New Nicotine Alliance

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez High Court of Justice[England & Wales], Queens Bench Division [Administrative Court] [wysoki trybunał (Anglia i Walia), wydział Queens Bench (izba administracyjna)

Odesłanie prejudycjalne Zbliżanie ustawodawstw Produkcja, prezentowanie i sprzedaż wyrobów tytoniowych Dyrektywa 2014/40/UE Artykuł 1 lit. c) Artykuł 17 Zakaz wprowadzania do obrotu tytoniu do stosowania doustnego Wniosek w odniesieniu do oceny ważności Zasada proporcjonalności Zasada ostrożności






I.      Wprowadzenie

1.        W swoim wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym High Court of Justice (England & Wales), Queens Bench Division (Administrative Court) [wysoki trybunał (Anglia i Walia), wydział Queens Bench (izba administracyjna), Zjednoczone Królestwo] zapytuje Trybunał o ważność art. 1 lit. c) i art. 17 dyrektywy 2014/40/UE(2). Wniosek ten został złożony w ramach sporu pomiędzy Swedish Match AB a Secretary of State for Health (sekretarzem stanu ds. zdrowia, Zjednoczone Królestwo), przy udziale New Nicotine Alliance (zwanej dalej NNA), w przedmiocie ważności ustawodawstwa krajowego dokonującego transpozycji tych przepisów.

        Na mocy art. 1 lit. c) i art. 17 dyrektywy 2014/40, państwa członkowskie są zobowiązane zakazać wprowadzania do obrotu tytoniu do stosowania doustnego. Przepisy te utrzymują zatem wiążący państwa członkowskie od 1992 r. obowiązek(), przedłużony w art. 8 dyrektywy 2001/37/WE(), aktu prawnego poprzedzającego dyrektywę 2014/40. Królestwo Szwecji jest jednak z niego zwolnione na podstawie odpowiedniego przepisu aktu przystąpienia tego państwa do Unii Europejskiej(), ze względu na tradycyjne stosowanie w tym kraju wyrobu tytoniowego do stosowania doustnego zwanego snusem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00