Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 13 marca 2018 r., sygn. rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 13 marca 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

M. CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu 13 marca 2018 r.(1)

Sprawa C-52/17

VTB Bank (Austria) AG

przy udziale:

Österreichische Finanzmarktaufsicht

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesverwaltungsgericht (federalny sąd administracyjny) (Austria)]

Pytanie prejudycjalne  Zbliżenie ustawodawstw  Nadzór nad instytucjami kredytowymi  Dyrektywa 2013/36/UE Rozporządzenie (UE) nr 575/2013  Rozporządzenie (UE) nr 468/14 Uprawnienia nadzorcze i uprawnienia do nakładania sankcji  Limity dużych ekspozycji  Przepisy państwa członkowskiego przewidujące nałożenie odsetek w przypadku przekroczenia limitów dużych ekspozycji






1.        Niniejsze odesłanie daje Trybunałowi możliwość wypowiedzenia się po raz pierwszy W (o ile się nie mylę) w przedmiocie niektórych aspektów procedury nadzoru wymogów ostrożnościowych, którym zdaniem prawodawcy Unii muszą zostać poddane instytucje kredytowe i firmy inwestycyjne.

2.        Przepisy regulujące tę kwestię są zawarte w dyrektywie 2013/36/UE (2) i w rozporządzeniu (UE) nr 575/2013. (3) W tym kontekście spór zawisły przed sądami austriackimi zasadniczo dotyczy dwóch kwestii:

        Po pierwsze, charakteru prawnego nałożenia odsetek na instytucje, które nie przestrzegają limitów ekspozycji na ryzyko określonych w rozporządzeniu CRR. W szczególności konieczne jest wyjaśnienie, czy chodzi o sankcję czy o środek administracyjny oraz jaką swobodę mają organy krajowe przy jego przyjmowaniu o w sytuacjach takich jak rozpatrywana w niniejszej sprawie.

        Po drugie, na jakich warunkach można przyjąć, że prowadzone jest postępowanie nadzorcze w celu zastosowania systemu przejściowego przewidzianego w rozporządzeniu (UE) nr 468/14 () w przypadku zmiany kompetencji między Europejskim Bankiem Centralnym (EBC) i krajowym organem nadzoru?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00