Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego M. Watheleta przedstawiona w dniu 21 lutego 2018 r., sygn. rzecznika generalnego M. Watheleta przedstawiona w dniu 21 lutego 2018 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MELCHIORA WATHELETA

przedstawiona w dniu 21 lutego 2018 r.(1).

Sprawa C123/16 P

Orange Polska S.A.

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie Konkurencja Nadużycie pozycji dominującej Polski rynek telekomunikacyjny Uzasadniony interes w stwierdzeniu naruszenia popełnionego w przeszłości w przypadku nałożenia grzywny Obliczanie kwoty grzywny Waga naruszenia Uwzględnienie skutków naruszenia Okoliczności łagodzące






1.        W niniejszym odwołaniu Orange Polska S.A. (zwana dalej Orange) wnosi o uchylenie wyroku Sądu Unii Europejskiej z dnia 17 grudnia 2015 r., Orange Polska/Komisja (T486/11, zwanego dalej zaskarżonym wyrokiem, EU:T:2015:1002), w którym Sąd oddalił jej skargę zmierzającą, tytułem żądania głównego, do stwierdzenia nieważności decyzji Komisji(2) C(2011) 4378 final oraz, tytułem żądania ewentualnego, do uchylenia lub obniżenia kwoty grzywny nałożonej na nią w tej decyzji.

I.      Okoliczności powstania sporu i sporna decyzja

2.        Na potrzeby niniejszego odwołania wystarczy przytoczyć, co następuje, zaś bardziej kompleksowy opis znajduje się w pkt 134 zaskarżonego wyroku.

3.        Telekomunikacja Polska S.A. jest przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym utworzonym w Polsce w 1991 r. w wyniku prywatyzacji dawnego monopolisty państwowego. Po nabyciu przez nią w dniu 7 listopada 2013 r. spółek Orange Polska sp. z o.o. i Polska Telefonia Komórkowa Centertel sp. z o.o. powstało Orange(3).

4.        Komisja Europejska stwierdziła, że Orange było jedynym dostawcą hurtowym szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz uwolnionego dostępu do pętli lokalnej oraz że w okresie, do którego odnosi się sporna decyzja, posiadało znaczne udziały w rynku na rynku detalicznym.

        Ponadto wskazała ona, że ramy prawne obowiązujące w Polsce w momencie zaistnienia okoliczności faktycznych zobowiązywały operatora wyznaczonego przez krajowy organ regulacyjny() jako operatora o znaczącej pozycji na rynku stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych, w tym przypadku Orange, do udostępniania nowym podmiotom na rynku tak zwanym operatorom alternatywnym (zwanym dalej OA) uwolnionego dostępu do swojej pętli lokalnej i powiązanych zasobów na przejrzystych, uczciwych i niedyskryminacyjnych warunkach i co najmniej równie korzystnych jak warunki określone w ofercie referencyjnej zaproponowanej przez wyznaczonego operatora i przyjętej w wyniku postępowania toczącego się przed UKE. Począwszy od roku 2005 urząd ten wielokrotnie interweniował w celu zaradzenia uchybieniom, jakich dopuszczało się Orange w wypełnianiu swoich obowiązków regulacyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00