Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznik generalnej E. Sharpston przedstawiona w dniu 20 grudnia 2017 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

ELEANOR SHARPSTON

przedstawiona w dniu 20 grudnia 2017 r.(1)

Sprawa C258/16

Finnair Oyj

przeciwko

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Korkein oikeus (sąd najwyższy, Finlandia)]

Międzynarodowy przewóz lotniczy Konwencja montrealska Artykuł 31 Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie bagażu rejestrowanego Wymogi dotyczące formy i treści pisemnej skargi składanej do przewoźnika Zaświadczenie linii lotniczej dotyczące uszkodzenia bagażu pasażera sporządzane na jego wniosek dla celów zgłoszenia roszczenia w towarzystwie ubezpieczeniowym pasażera






1.        Niniejszy wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego podpisanej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r. (zwanej dalej konwencją montrealską), a ściślej rzecz ujmując wymogów zawartych w jej art. 31, w myśl którego skargi dotyczące przyjętego bagażu rejestrowanego należy złożyć w formie pisemnej w terminie siedmiu dni od daty odebrania bagażu.

2.        Wniosek złożono w ramach postępowania między towarzystwem ubezpieczeniowym (Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia, zwanym dalej Fennia) a linią lotniczą (zwaną dalej Finnairem), dotyczącego szkody spowodowanej utratą przedmiotów z przyjętego bagażu rejestrowanego należącego do K. Mäkelä-Dermedesiotis, która była pasażerką lotu obsługiwanego przez tę linię. Kristiina Mäkelä-Dermedesiotis wykupiła w towarzystwie Fennia polisę ubezpieczeniową na okoliczność takiej utraty, a towarzystwo Fennia po wypłaceniu jej odszkodowania i nabyciu przysługujących jej roszczeń wytoczyło powództwo przeciwko Finnairowi.

 Rozporządzenie nr 2027/97

3.        Artykuł 1 rozporządzenia (WE) nr 2027/97(2) stanowi:

Niniejsze rozporządzenie wprowadza w życie odpowiednie postanowienia Konwencji montrealskiej w odniesieniu do przewozu pasażerów i ich bagażu drogą powietrzną i ustanawia określone przepisy uzupełniające […].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00