Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego P. Mengozziego przedstawiona w dniu 20 lipca 2017 r., sygn. rzecznika generalnego P. Mengozziego przedstawiona w dniu 20 lipca 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PAOLA MENGOZZIEGO

przedstawiona w dniu 20 lipca 2017 r.(1)

Sprawa C127/16 P

SNCF Mobilités, dawniej Société nationale des chemins de fer français (SNCF)

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie Pomoc wdrożona przez Republikę Francuską na rzecz Sernam Pomoc na restrukturyzację i dokapitalizowanie, gwarancje i zrzeczenie się wierzytelności przez SNCF wobec Sernam Sprzedaż całości aktywów Kryterium inwestora prywatnego Zastosowanie Środki wyrównawcze






1.        W rozpatrywanym odwołaniu spółka SNCF Mobilités (zwana dalej SNCF)(2) domaga się uchylenia wyroku Sądu Unii Europejskiej z dnia 17 grudnia 2015 r., SNCF/Komisja(3) (zwanego dalej zaskarżonym wyrokiem), w którym Sąd oddalił jej skargę o stwierdzenie nieważności decyzji Komisji 2012/398/UE z dnia 9 marca 2012 r. w sprawie pomocy państwa SA.12522 (C 37/08) Francja Zastosowanie decyzji Sernam 2 (zwanej dalej decyzją Sernam 3)(4).

I.      Okoliczności powstania sporu

2.        W decyzji przyjętej w dniu 23 maja 2001 r.(5) (zwanej dalej decyzją Sernam 1), Komisja Europejska wyraziła zgodę, pod pewnymi warunkami, na przyznanie Sernam pomocy na restrukturyzację w całkowitej kwocie 503 mln EUR(6).

3.        W drugiej decyzji przyjętej w 2004 r.(7) (zwanej dalej decyzją Sernam 2) Komisja stwierdziła, że niektóre warunki nałożone w decyzji Sernam 1 nie zostały spełnione, co spowodowało nieprawidłowe zastosowanie dozwolonej pomocy.

        W tych okolicznościach uznała ona z jednej strony, że z zastrzeżeniem spełnienia nowych warunków pomoc w wysokości 503 mln EUR dozwolona w decyzji Sernam 1 była zgodna z rynkiem wewnętrznym, z zastrzeżeniem warunków przewidzianych w art. 3 i 4 decyzji Sernam 2. Z drugiej strony wskazała ona na istnienie dodatkowej pomocy w wysokości 41 mln EUR, niezgodnej w rynkiem wewnętrznym, którą organy francuskie winny zatem odzyskać.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00