Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 12 września 2017 r., sygn. rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 12 września 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu 12 września 2017 r.(1)

Sprawy połączone C596/16 i C597/16

Enzo Di Puma

przeciwko

Commissione Nazionale per le Societ e la Borsa (Consob) (C596/16)

i

Commissione Nazionale per le Societ e la Borsa (Consob)

przeciwko

Antoniowi Zecce (C597/16)

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Corte suprema di cassazione (sąd najwyższy, Włochy)]

Karta praw podstawowych Unii Europejskiej Dyrektywa 2003/6/WE Zachowania polegające na przekazywaniu informacji poufnych Uregulowanie krajowe, które przewiduje sankcję administracyjną i sankcję karną za te same czyny Wyrok karny uniewinniający, stwierdzający brak popełnienia czynów wypełniających znamiona naruszenia prawa karnego Artykuł 50 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej Naruszenie zasady ne bis in idem






1.        W opinii w sprawie Menci(2), wydanej jednocześnie z niniejszą opinią, analizuję, w jakim stopniu zasada ne bis in idemma zastosowanie w sytuacji, kiedy uregulowania prawne niektórych państw członkowskich pozwalają na łączne stosowanie sankcji administracyjnych i sankcji karnych w celu nałożenia kary za niezapłacenie VAT. Przedmiotem niniejszego postanowienia odsyłającego jest analogiczny problem, aczkolwiek czynami podlegającymi podwójnej karze są tu działania stanowiące nadużycia na rynku, a dokładniej wykorzystywanie poufnych informacji.

        Harmonizacja sankcji administracyjnych w tym zakresie została wprowadzona w drodze dyrektywy 2003/6/WE(), uchylonej następnie rozporządzeniem (UE) nr 596/2014(). W drodze tego rozporządzenia dokonano pełnej harmonizacji systemu sankcji administracyjnych, podczas gdy dyrektywa 2014/57/UE() dokonała również, jednak jedynie częściowo, harmonizacji sankcji karnych stosowanych w takich przypadkach przez państwa członkowskie().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00