Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego M. Watheleta przedstawiona w dniu 6 września 2017 r., sygn. rzecznika generalnego M. Watheleta przedstawiona w dniu 6 września 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MELCHIORA WATHELETA

przedstawiona w dniu 6 września 2017 r.(1)

Sprawa C384/16 P

European Union Copper Task Force

przeciwko

Komisji Europejskiej

Odwołanie Skarga o stwierdzenie częściowej nieważności Artykuł 263 akapit czwarty TFUE Akt regulacyjny, który nie wymaga środków wykonawczych Indywidualne oddziaływanie Zarzut częściowej niezgodności z prawem Środki ochrony roślin Rozporządzenie (WE) nr 1107/2009 Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 540/2011 Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/408 Wprowadzanie do obrotu środków ochrony roślin i ustalenie wykazu substancji kwalifikujących się do zastąpienia Związki miedzi






I.      Wprowadzenie

1.        Przedmiotem niniejszej sprawy jest odwołanie wniesione przez European Union Copper Task Force (zwany dalej EUCuTF) od postanowienia Sądu Unii Europejskiej z dnia 27 kwietnia 2016 r., European Union Copper Task Force/Komisja (T310/15, niepublikowanego, zwanego dalej zaskarżonym postanowieniem, EU:T:2016:265).

        W zaskarżonym postanowieniu Sąd odrzucił jako niedopuszczalną skargę EUCuTF o stwierdzenie nieważności części rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/408 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wykonania art. 80 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1107/2009 dotyczącego wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin oraz w sprawie ustalenia wykazu substancji kwalifikujących się do zastąpienia (zwanego dalej spornym rozporządzeniem)(). Sąd orzekł co do istoty, że wnoszący odwołanie nie może powoływać się na własny interes i że jego członkowie nie mają legitymacji procesowej, ponieważ sporne rozporządzenie nie dotyczy ich indywidualnie. Ponadto Sąd orzekł, że skarga wniesiona przez EUCuTF nie mogła też opierać się na art. 263 akapit czwarty in fine TFUE, jako że sporne rozporządzenie wymaga środków wykonawczych w rozumieniu tego przepisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00