Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego M. Szpunara przedstawiona w dniu 4 lipca 2017 r., sygn. rzecznika generalnego M. Szpunara przedstawiona w dniu 4 lipca 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MACIEJA SZPUNARA

przedstawiona w dniu 4 lipca 2017 r.(1)

Sprawa C320/16

Uber France SAS

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez tribunal de grande instance de Lille (sąd okręgowy w Lille, Francja)]

Odesłanie prejudycjalne Przepis techniczny Pojęcie Obowiązek notyfikacji Kara Niemożność powołania się wobec jednostek System kojarzenia klientów z kierowcami niezawodowymi Aplikacja UberPop Dyrektywa 2006/123/WE Zakres stosowania Wyłączenie jako usługi w dziedzinie transportu






 Wprowadzenie

1.        Niniejsza sprawa jest drugą, w której Trybunał będzie rozpatrywał kwestie prawne związane z funkcjonowaniem platformy transportu lokalnego Uber(2). Istotą pierwszej sprawy, w której przedstawiłem opinię w dniu 11 maja 2017 r.(3), była kwestia, czy usługę taką jak ta świadczona przez Uber należy zakwalifikować jako usługę społeczeństwa informacyjnego w rozumieniu właściwych przepisów prawa Unii. Kwestia ta zostaje również poruszona w niniejszej sprawie. Dotyczy ona jednak innego problemu, a mianowicie tego, czy pewne przepisy prawa krajowego mające zastosowanie do usług takich jak te oferowane przez Uber winny być notyfikowane Komisji jako zasady dotyczące usług w rozumieniu przepisów prawa Unii o notyfikacji technicznej. Jak zaś wyjaśnię to poniżej, kwestia ta jest w części niezależna od tego, jak należy kwalifikować działalność Ubera.

2.        Niniejszą opinię zamierzam zatem poświęcić głównie problemowi notyfikacji, jednocześnie odsyłając w przedmiocie kwalifikacji działalności Ubera jako usługi społeczeństwa informacyjnego do mojej wcześniejszej, wyżej wspomnianej opinii.

 Ramy prawne

 Prawo Unii

        Artykuł 1 pkt 2, 5 i 11 dyrektywy 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego(), ze zmianami wprowadzonymi dyrektywą 98/48/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 lipca 1998 r.() (zwanej dalej dyrektywą 98/34 ze zmianami), stanowi():

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00