Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Tanchev przedstawiona w dniu 8 czerwca 2017 r., sygn. rzecznika generalnego Tanchev przedstawiona w dniu 8 czerwca 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

EVGENIEGO TANCHEVA

przedstawiona w dniu 8 czerwca 2017 r.(1).

Sprawa C289/16

Kamin und Grill Shop GmbH

przeciwko

Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs Frankfurt am Main eV

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bundesgerichtshof (federalny trybunał sprawiedliwości, Niemcy)]

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Rolnictwo Produkty ekologiczne System kontroli ustanowiony na podstawie rozporządzenia (WE) nr 834/2007 Artykuł 28 ust. 2 rozporządzenia nr 834/2007 Pojęcie sprzedaży bezpośredniej konsumentowi końcowemu Wyłączenie z systemu kontroli







1.        Całkowita wartość rynku produktów ekologicznych w Unii Europejskiej przekroczyła już dawno 20 mld EUR, a więc kwotę stanowiącą około 2% obrotu unijnej branży żywności i napojów, a od 2004 r. udział ten zwiększył się dwukrotnie(2). Wartości te rosły stopniowo, a dynamiczny rozwój tego rynku nie ustał(3). W celu promowania tego rozwoju z myślą o ochronie środowiska, dobrostanie zwierząt i zdrowiu ludzi(4) Unia Europejska od 1991 r. ustanawia przepisy w dziedzinie produkcji ekologicznej, wymagające od podmiotów gospodarczych zgody na objęcie ich działań złożonym systemem kontroli.

2.        W drodze niniejszego wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym niemiecki Bundesgerichtshof (federalny trybunał sprawiedliwości) zwraca się o przedstawienie wykładni rozporządzenia nr 834/2007, którego art. 27 zobowiązuje państwa członkowskie do ustanowienia systemu kontroli, zaś jego art. 28 ust. 2 zezwala państwom członkowskim na wyłączenie pewnego rodzaju sprzedawców detalicznych z takiego systemu kontroli. Pytanie sądu odsyłającego odnosi się zasadniczo do tego, czy takim wyłączeniem można objąć również internetowych sprzedawców detalicznych.

        Artykuł 28 ust. 2 rozporządzenia nr 834/2007 powszechnie uważa się za tak niejasny, że w toku trwających dyskusji na temat aktualizacji rozporządzenia nr 834/2007 zaproponowano całkowite wyeliminowanie możliwości stosowania wyłączeń, a krytycy zwracali uwagę na rozbieżne interpretacje i praktyki w poszczególnych państwach członkowskich oraz narastające trudności w zarządzaniu, nadzorze i kontroli().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00