Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Opinia rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 6 kwietnia 2017 r., sygn. rzecznika generalnego Campos Sánchez-Bordona przedstawiona w dniu 6 kwietnia 2017 r

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

MANUELA CAMPOSA SÁNCHEZA-BORDONY

przedstawiona w dniu 6 kwietnia 2017 r.(1).

Sprawa C--348/16

Moussa Sacko

przeciwko

Commissione Territoriale per il riconoscimento della Protezione internazionale di Milano

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunale di Milano (sąd w Mediolanie, Włochy)]

Pytanie prejudycjalne Azyl Wykładnia art. 12, 14, 31 i 46 dyrektywy 2013/32/UE Prawo do skutecznej ochrony sądowej Odmowna decyzja administracyjna, wydana po wysłuchaniu zainteresowanego, oddalająca wniosek o przyznanie statusu uchodźcy Możliwość odrzucenia środka prawnego bez przesłuchania zainteresowanego







1.        Po raz pierwszy (o ile się nie mylę) do Trybunału Sprawiedliwości skierowano pytanie, czy dyrektywa 2013/32/UE(2) jest do pogodzenia z przepisem krajowym, który zezwala na odrzucenie lub oddalenie bez przeprowadzenia rozprawy i wysłuchania stron środka zaskarżenia wniesionego przez osobę ubiegająca się o azyl przeciwko decyzji o odmowie udzielenia jej ochrony międzynarodowej.

        Sąd odsyłający twierdzi, że środek zaskarżenia osoby, która złożyła wniosek o azyl, jest oczywiście bezzasadny i że odmowna decyzja administracyjna wydana w odpowiedzi na ten wniosek jest w konsekwencji nie do wzruszenia. Mimo iż w takiej sytuacji przepis krajowy zezwala mu na odrzucenie lub oddalenie środka zaskarżenia bez przeprowadzenia rozprawy i wysłuchania stron, sąd ten ma jednak wątpliwość, czy takie rozwiązanie jest zgodne z dyrektywą 2013/32. Konkretnie sąd odsyłający zmierza do ustalenia, czy odrzucenie lub oddalenie środka zaskarżenia bez przeprowadzenia rozprawy i wysłuchania stron nie pozbawiłoby w rzeczywistości wnioskodawcy prawa do skutecznego środka prawnego, gwarantowanego w art. 46 ust. 3 dyrektywy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00