Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego N. Wahla przedstawiona w dniu 9 marca 2017 r.

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

NILSA WAHLA

przedstawiona w dniu 9 marca 2017 r.(1).

Sprawa C80/16

ArcelorMittal Atlantique et Lorraine

przeciwko

Ministre de lÉcologie, du Développement durable et de l'Énergie

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunal administratif de Montreuil (sąd administracyjny, Montreuil, Francja)]

Środowisko naturalne System handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych Dyrektywa 2003/87/WE Zasady przejściowe Decyzja 2011/278/UE Ważność Metoda przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji Sektor stali Wskaźniki emisyjności dla ciekłego metalu i rudy spiekanej Wytwarzanie energii elektrycznej z gazów odlotowych Korzystanie z najbardziej dokładnych i aktualnych danych Najbardziej wydajne instalacje Obowiązek uzasadnienia







1.        Niniejsza sprawa dotyczy unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji ustanowionego dyrektywą 2003/87/WE(2). W szczególności z uwagi na związane z tym systemem interesy finansowe, liczne jego aspekty stanowiły przedmiot postępowania przez sądami Unii(3). Niniejszy wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy ważności decyzji 2011/278/UE(4), która została wydana na podstawie tej dyrektywy. Pytania przedłożone Trybunałowi związane są ze skomplikowanym zagadnieniem zastosowania przez Komisję właściwej metody ustalania obowiązujących w całej Unii wskaźników emisyjności do celu przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji w sektorze stali w latach 20132020.

        Mówiąc konkretnie, sąd odsyłający zwraca się do Trybunału o wyjaśnienie, czy ustalając odpowiednie wskaźniki emisyjności, Komisja mogła: 1) zdecydować o nieuwzględnieniu we wskaźniku emisyjności dla ciekłego metalu całości emisji powstałych w wyniku wykorzystania do produkcji energii elektrycznej gazów odlotowych poddanych recyklingowi; 2) oprzeć swoje ustalenia w przedmiocie wskaźnika emisyjności dla ciekłego metalu na dokumencie BREF() dotyczącym produkcji żelaza i stali oraz decyzji 2007/589/WE(); 3) wykorzystać do ustalenia wskaźnika emisyjności dla rudy spiekanej dane z instalacji produkującej jednocześnie rudę spiekaną i granulat rudy żelaza; i wreszcie 4) uczynić to nie podając konkretnego uzasadnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00