Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 28 czerwca 2016 r. - Hörmann Reisen - Sprawa C-292/15

OPINIA RZECZNIK GENERALNEJ

ELEANOR SHARPSTON

przedstawiona w dniu 28 czerwca 2016 r.(1)

Sprawa C‑292/15

Hörmann Reisen GmbH

przeciwko

Stadt Augsburg

Landkreis Augsburg

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Vergabekammer Südbayern (izbę ds. zamówień publicznych Południowej Bawarii, Niemcy)]

Zamówienia publiczne - Usługi publiczne w zakresie transportu pasażerskiego omnibusami - Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 - Artykuł 4 ust. 7 - Podwykonawstwo - Wymóg samodzielnego świadczenia znaczącej części publicznych usług transportu pasażerskiego przez podmiot świadczący usługi publiczne - Zakres - Artykuł 5 ust. 1 - Postepowanie w sprawie udzielenia zamówienia - Udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z dyrektywą 2004/18/WE





        Na mocy dyrektywy 2004/18/WE() instytucje zamawiające mogą ograniczyć oferentom, których oferta została wybrana, możliwość korzystania przez z nich z podwykonawstwa jedynie w bardzo niewielu okolicznościach(). Jest to zgodne z celem prawa Unii w dziedzinie zamówień publicznych, którym jest zachęcanie małych i średnich przedsiębiorstw do uczestnictwa w rynku zamówień publicznych i tym samym otwieranie zamówień publicznych na konkurencję. Z kolei w rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007() określającym, w jaki sposób właściwe organy mogą działać, aby zagwarantować skuteczne świadczenie usług użyteczności publicznej w zakresie transportu pasażerskiego, unijny prawodawca określił szczególne zasady dotyczące podwykonawstwa. Rozporządzenie nr 1370/2007 pozwala właściwym organom zdecydować, czy takie usługi mogą, czy też nie mogą, zostać zlecone podwykonawcom w celu zapewnienia jak najlepszego wykorzystania funduszy publicznych. W tym pierwszym przypadku rozporządzenie zobowiązuje jednak wybrany podmiot do samodzielnego wykonywania „znaczącej części” tych usług („wymóg samodzielnego wykonywania usług”). W przedmiotowym odesłaniu Trybunał musi w pierwszej kolejności zbadać, czy te szczególne zasady mają zastosowanie do zamówienia na świadczenie usług publicznych w zakresie autobusowego transportu pasażerskiego, które zgodnie z rozporządzeniem nr 1370/2007 musi zostać udzielone zgodnie z dyrektywą 2004/18. Sąd odsyłający pragnie również uzyskać wytyczne dotyczące zakresu wymogu samodzielnego świadczenia usług na mocy tego rozporządzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00