Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Cruz Villalón przedstawione w dniu 9 lipca 2015 r. - Smaranda Bara i in. przeciwko Preedintele Casei Naionale de Asigurări de Sănătate i inni. - Sprawa C-201/14., sygn. C-201/14

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PEDRA CRUZA VILLALÓNA

przedstawiona w dniu 9 lipca 2015 r.(1)

Sprawa C‑201/14

Smaranda Bara i in.

przeciwko

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

i Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Curtea de Apel Cluj (Rumunia)]

Odesłanie prejudycjalne - Polityka gospodarcza i pieniężna - Artykuł 124 TFUE - Uprzywilejowany dostęp do instytucji finansowych - Przepis niemający zastosowania do sporu w postępowaniu głównym - Oczywista niedopuszczalność - Zbliżanie ustawodawstw - Dyrektywa 95/46/WE - Ochrona osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych - Artykuł 7 - Przesłanki legalności przetwarzania danych - Artykuły 10 i 11 - Zgoda i informowanie osób, których dane dotyczą - Artykuł 13 - Zwolnienia i ograniczenia - Przepisy krajowe dotyczące nabycia statusu osoby ubezpieczonej - Protokół przekazania pomiędzy dwiema instytucjami publicznymi danych osobowych dotyczących dochodów odnośnych osób





1.        W jakim zakresie i zgodnie z jakimi zasadami instytucje publiczne państwa członkowskiego są uprawnione, w ramach wykonywania swoich prerogatyw władzy publicznej, do przekazywania sobie nawzajem danych osobowych obywateli, w szczególności danych dotyczących ich dochodów, które gromadzą one w celu wypełniania swoich zadań wykonywanych w interesie ogólnym? W ramach sporu w postępowaniu głównym nasuwa się zasadniczo to właśnie główne pytanie, które wymaga dokonania przez Trybunał wykładni kilku przepisów dyrektywy 95/46/WE(2).

        Konkretnie, niniejsza sprawa daje Trybunałowi okazję do zbadania warunków, jakim zgodnie z dyrektywą 95/46 podlega przekazywanie danych osobowych z jednego organu administracji do drugiego, oraz do wyjaśnienia obowiązków ciążących zarówno na podmiotach publicznych dokonujących takiego przekazania, jak i na krajowym prawodawcy powołanym do regulowania takich praktyk, w szczególności w odniesieniu do informowania osób, których dane dotyczą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00