Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Bot przedstawione w dniu 3 września 2015 r. - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej przeciwko Parlamentowi Europejskiemu i Rada Unii Europejskiej. - Sprawa C-121/14., sygn. C-121/14

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVESA BOTA

przedstawiona w dniu 3 września 2015 r.(1)

Sprawa C‑121/14

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

przeciwko

Parlamentowi europejskiemu,

Radzie Unii Europejskiej

Skarga o stwierdzenie nieważności - Artykuł 91 TFUE - Artykuł 170 TFUE i następne - Transport - Transeuropejskie sieci transportowe - Instrument „Łącząc Europę”- Rozszerzenie kolejowych korytarzy towarowych poza Londyn - Projekty będące przedmiotem wspólnego zainteresowania wymagające zgody zainteresowanego państwa członkowskiego





1.        Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej wnosi w skardze o stwierdzenie nieważności art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiającego instrument „Łącząc Europę”, zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 913/2010 oraz uchylającego rozporządzenia (WE) nr 680/2007 i (WE) nr 67/2010 (2) oraz załącznika II do tego aktu głównie w oparciu o to, że rozszerzenia pierwszych korytarzy towarowych stanowią realizację celów art. 170 TFUE w związku z czym powinny zostać przyjęte na podstawie przepisów art 171 TFUE i 172 TFUE.

I -    Ramy prawne

A -    Traktat FUE

2.        Artykuł 91 TFUE stanowi, co następuje:

„1.       W celu wykonania artykułu 90 i z uwzględnieniem specyficznych aspektów transportu, Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Komitetem Ekonomiczno-Społecznym i Komitetem Regionów, ustanawiają:

a)      wspólne reguły mające zastosowanie do transportu międzynarodowego wykonywanego z lub na terytorium państwa członkowskiego lub tranzytu przez terytorium jednej lub większej liczby państw członkowskich;

b)      warunki dostępu przewoźników nie mających stałej siedziby w państwie członkowskim do transportu krajowego w państwie członkowskim;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00