Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Bot przedstawione w dniu 11 września 2014 r. - Zuchtvieh-Export GmbH przeciwko Stadt Kempten. - Sprawa C-424/13., sygn. C-424/13

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVES’A BOTA

przedstawiona w dniu 11 września 2014 r.(1)

Sprawa C‑424/13

Zuchtvieh-Export GmbH

przeciwko

Stadt Kempten

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Bayerischer Verwaltungsgerichtshof (Niemcy)]

Odesłanie prejudycjalne - Rolnictwo - Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2005 - Ochrona zwierząt podczas transportu - Transport zwierząt z państwa członkowskiego do państwa trzeciego - Artykuł 14 ust. 1 - Kontrola dziennika podróży poprzedzająca długotrwały przewóz, dokonywana przez właściwe władze miejsca wyjazdu - Rozdział V załącznika I - Przepisy w sprawie odstępów czasu między pojeniem i karmieniem, czasu trwania podróży oraz okresów odpoczynku - Stosowanie tych przepisów do odcinków trasy transportu przebiegających poza terytorium Unii





1.        Niniejszy wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz zmieniającego dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz rozporządzenie (WE) nr 1255/97(2).

2.        Wniosek ten został złożony w ramach sporu pomiędzy Zuchtvieh-Export GmbH (zwaną dalej „Zuchtvieh-Export”) a Stadt Kempten (miasto Kempten, Niemcy) w przedmiocie decyzji tego miasta, które, działając w charakterze właściwych władz miejsca wyjazdu, odmówiło odprawy partii bydła, która miała zostać przewieziona transportem drogowym z Kempten do Andiżan (Uzbekistan).

        Zgodnie z rozporządzeniem nr 1/2005 organizator długotrwałego przewozu jest zobowiązany do przedstawienia właściwym władzom miejsca wyjazdu dziennik podróży, którego sekcja 1 powinna zawierać plan mającego odbyć się przewozu. W planie tym powinny być wymienione w szczególności przewidziane miejsca postoju, przeładunku oraz punkty wyjścia. Problematyka podniesiona w niniejszej sprawie dotyczy tego, czy organizator przewozu jest zobowiązany do przestrzegania wymogów dotyczących czasu trwania podróży oraz okresów odpoczynku przewidzianych w rozdziale V załącznika I do rozporządzenia nr 1/2005 w odniesieniu do odcinka trasy przewozu przebiegającego między punktem wyjścia z terytorium Unii a państwem trzecim miejsca przeznaczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00