Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Wahl przedstawione w dniu 24 września 2014 r. - The Queen, na wniosek Eventech Ltd przeciwko Parking Adjudicator. - Sprawa C-518/13., sygn. C-518/13

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

NILSA WAHLA

przedstawiona w dniu 24 września 2014 r.(1)

Sprawa C‑518/13

The Queen, na wniosek Eventech Ltd,

przeciwko

The Parking Adjudicator

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Court of Appeal (England & Wales) (Zjednoczone Królestwo)]

Pomoc państwa - Pojęcie „pomocy” w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE - Przepisy regulujące dostęp do infrastruktury publicznej i korzystanie z niej - Zezwolenie wydane taksówkom, ale nie prywatnym pojazdom przeznaczonym do najmu z kierowcą, na korzystanie z pasów przeznaczonych dla autobusów na obszarze Wielkiego Londynu - Przeniesienie zasobów państwowych - Selektywność - Wpływ na wymianę handlową między państwami członkowskimi





1.        Court of Appeal (England & Wales) (zwany dalej „Court of Appeal”) zwrócił się do Trybunału o wyjaśnienie kwestii, czy kwestionowane zasady korzystania z pasów przeznaczonych dla autobusów w Londynie (zwane dalej „zasadami korzystania z pasów przeznaczonych dla autobusów”) przyjęte przez Transport for London (zwany dalej „TfL”) są objęte pojęciem „pomocy” w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE. Zgodnie z tymi zasadami tylko czarne taksówki („black cabs”, mianowicie taksówki londyńskie) mogą korzystać w pewnych okresach dnia z pasów zarezerwowanych dla autobusów na drogach publicznych, podczas gdy prywatne pojazdy przeznaczone do najmu z kierowcą („private hire vehicles”, zwane dalej „PHV”) nie mogą z nich korzystać.

        Spór ten wpisuje się w ramy postępu technologicznego, jaki dokonał się w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci. W szczególności pojawienie się systemów nawigacji satelitarnej oraz smartfonów posiadających specjalne aplikacje służące ułatwieniu składania zamówień na przewóz zmieniło sposób postępowania klientów, zacierając granice między taksówkami a PHV. W konsekwencji taksówki i PHV ostro konkurują ze sobą w całej Europie, a Londyn nie jest jedynym miastem, w którym narosły konflikty().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00