Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Kokott przedstawione w dniu 19 czerwca 2014 r. - Robin John Feakins przeciwko The Scottish Ministers. - Sprawa C-335/13., sygn. C-335/13

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JULIANE KOKOTT

przedstawiona w dniu 19 czerwca 2014 r.(1)

Sprawa C‑335/13

Robin John Feakins

przeciwko

The Scottish Ministers

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Scottish Land Court (Zjednoczone Królestwo)]

Wspólna polityka rolna - Rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 -Rozporządzenie (WE) nr 795/2004 - Płatność jednolita - Uregulowanie dotyczące okoliczności nadzwyczajnych - Rezerwa krajowa - Kumulacja uprawnień





I -    Wprowadzenie

1.        Z szeregu spraw(2) wynika już, iż rok 2003 jest punkiem zwrotnym w systemie bezpośredniego wsparcia dochodowego dla rolników w Unii. Pomoc zależna od produkcji została zasadniczo zastąpiona „płatnością jednolitą”, na której wysokość nie ma wpływu aktualna produkcja gospodarstwa.

2.        Jednakże wielkość wcześniejszej produkcji rolnika miała jeszcze istotne znaczenie dla pierwszego obliczenia płatności, która przysługiwała rolnikowi zgodnie z nowym uregulowaniem: Płatność zależała bowiem zasadniczo od wysokości pomocy otrzymywanej jeszcze zgodnie ze starym systemem pomocy, nawiązującym do wielkości produkcji, w wyznaczonych jako okres referencyjny latach 2000-2002.

3.        Jeżeli produkcja ucierpiała w tym okresie z określonych powodów, miało to nieuchronny wpływ na wysokość płatności jednolitej. Przeciwdziałać miało temu uregulowanie dotyczące okoliczności nadzwyczajnych, które zezwalało na modyfikację okresu referencyjnego.

4.        Ponadto, w przypadku spełnienia określonych przesłanek, nowy system zezwalał też na zgłaszanie uprawnień do płatności do „rezerwy krajowej”.

        Niniejsza sprawa dotyczy rolnika, który nie mógł otrzymać świadczeń z rezerwy krajowej, ponieważ skorzystał już z uregulowania dotyczącego okoliczności nadzwyczajnych w celu dostosowania okresu referencyjnego. Specjalna reguła największej wartości wyklucza bowiem kumulację. Poniżej należy wyjaśnić zagadnienie wykładni i ważności tego przepisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00