Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 14 lipca 2011 r. - Seaport i in. - Sprawa C-474/10

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVES’A BOTA

przedstawiona w dniu 14 lipca 2011 r.(1)

Sprawa C‑474/10

Seaport (NI) Ltd,

Magherafelt district Council i in.

przeciwko

Department of the Environment for Northern Ireland

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Court of Appeal in Northern Ireland (Zjednoczone Królestwo)]

Dyrektywa 2001/42/WE - Ocena wpływu niektórych planów i programów na środowisko - Procedura konsultacji - Wyznaczenie organów właściwych w dziedzinie ochrony środowiska - Terminy ustalone dla celów procedury konsultacji






1.        Dyrektywa 2001/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko(2) wymaga, aby niektóre plany i programy publiczne były przedmiotem oceny środowiskowej przed ich przyjęciem. Ocena ta oznacza dla organu odpowiedzialnego za sporządzenie planu obowiązek konsultacji ze społeczeństwem i organami właściwymi w dziedzinie ochrony środowiska.

2.        Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym został złożony w ramach postępowania pomiędzy Seaport (NI) Ltd oraz Magherafelt district Council i in. przeciwko Department of the Environment for Northern Ireland (ministerstwu środowiska Irlandii Północnej) w przedmiocie procedury konsultacyjnej, która została przeprowadzona w ramach sporządzania projektu planu rozwoju regionalnego w Irlandii Północnej.

        We wniosku tym wzywa się Trybunał do wyjaśnienia dwóch warunków związanych z prowadzeniem procedury konsultacji. Pierwszy, przewidziany w art. 6 ust. 3 dyrektywy dotyczy wyznaczenia organów konsultacyjnych. W rzeczywistości bowiem, w niniejszej sprawie Department of the Environment for Northern Ireland jest jednocześnie organem odpowiedzialnym za dany plan i organem wyznaczonym przez przepisy krajowe dla celów procedury konsultacyjnej. W związku z tym pojawia się pytanie, czy w sytuacji takiej jak w postępowaniu przed sądem krajowym państwo członkowskie powinno wyznaczyć nowy organ konsultacyjny, inny i niezależny od pierwszego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00