Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 10 marca 2011 r. - Office of Communications - Sprawa C-71/10

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JULIANE KOKOTT

przedstawiona w dniu 10 marca 2011 r.(1)

Sprawa C‑71/10

Office of Communications

przeciwko

The Information Commissioner

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Supreme Court of the United Kingdom)

Dyrektywa 2003/4/WE - Dostęp do informacji o środowisku - Wyjątki - Publiczny interes w ujawnieniu informacji - Interes w odmowie ujawnienia informacji - Wyważenie - Kumulacja interesów






I -    Wprowadzenie

1.        Sąd najwyższy Zjednoczonego Królestwa, Supreme Court, przedstawia Trybunałowi akademickie zdawałoby się pytanie, którego skutki nie są jednak jednoznacznie przewidywalne.

2.        Zgodnie z dyrektywą 2003/4/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie publicznego dostępu do informacji dotyczących środowiska(2) (zwaną dalej: „dyrektywą w sprawie informacji o środowisku”) jednostki mają prawo dostępu do informacji dotyczących środowiska. Prawo to może być ograniczone, jeśli ujawnienie miałoby niekorzystny wpływ na określone interesy podlegające ochronie. Wyjątki nie mają jednak zastosowania, jeśli w konkretnym przypadku publiczny interes w ujawnieniu informacji przeważa nad interesem dyktującym odmowę ujawnienia.

3.        Sądy Zjednoczonego Królestwa są niejednomyślne co do tego, jak należy dokonać tego porównania, jeśli skutki mogą być niekorzystne dla szeregu interesów podlegających ochronie jednocześnie. Czy każdy wyjątek należy rozważać oddzielnie, a więc badać, czy przeważa interes nim chroniony, czy publiczny interes w ujawnieniu informacji (tak dwie pierwsze instancje i mniejszość w odsyłającym Supreme Court)? Czy też interesy chronione różnymi wyjątkami mogą się kumulować i być łącznie porównywane z publicznym interesem w ujawnieniu informacji (tak trzecia instancja i większość w Supreme Court)?

        Chodzi zatem o to, czy przy podejmowaniu decyzji o ujawnieniu informacji o środowisku poszczególne naruszone interesy, które traktowane oddzielnie nie przeważają nad publicznym interesem w ujawnieniu informacji, mogą zostać skumulowane tak, aby ewentualnie łącznie uzasadniały poufne traktowanie tych informacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00