Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Kokott przedstawiona w dniu 6 maja 2010 r. - Afton Chemical Limited przeciwko Secretary of State for Transport. - Sprawa C-343/09., sygn. C-343/09

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JULIANE KOKOTT

przedstawiona w dniu 6 maja 2010 r. (1)

Sprawa C‑343/09

Afton Chemical Limited

przeciwko

Secretary of State for Transport

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez High Court of Justice [England & Wales], Queen’s Bench Division [Administrative Court, Zjednoczone Królestwo])

Dyrektywa 98/70/WE - Jakość benzyny i olejów napędowych - Dyrektywa 2009/30/WE - Stosowanie w paliwach dodatków metalicznych - Limity stosowania trikarbonylku (metylocyklopentadieno)manganowego (MMT) - Ważność - Proporcjonalność - Zasada ostrożności





I -    Wprowadzenie

1.        Trikarbonylek (metylocyklopentadieno)manganowy (zwany dalej „MMT”) jest tak zwanym dodatkiem metalicznym dodawanym do paliw dla pojazdów mechanicznych. Unia Europejska wprowadziła spornymi przepisami surowe limity stosowania MMT oraz wymóg oznakowania dodatków metalicznych ze względu na obawy, że zagrażają one zdrowiu ludzkiemu oraz są szkodliwe dla technik ograniczających emisję spalin z pojazdów mechanicznych.

2.        Najważniejszy wytwórca MMT uważa te obawy za oczywiście bezpodstawne. Jest on zdania, że przepisy te naruszają różne zasady prawa Unii, w szczególności zasadę ostrożności, zasadę proporcjonalności oraz zasadę równości. Zwrócił się on z tymi zarzutami do High Court of Justice (England & Wales), Queen’s Bench Division (Administrative Court, Zjednoczone Królestwo), który wnosi do Trybunału o wydanie orzeczenia dotyczącego ważności tych przepisów.

II - Ramy prawne

3.        Dyrektywa 2009/30/WE(2) zmienia dyrektywę 98/70/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 1998 r. odnoszącą się do jakości benzyny i olejów napędowych(3).

        Przedmiotem wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym jest wprowadzony przez art. 1 ust. 8 dyrektywy 2009/30 nowy art. 8a dyrektywy 98/70, ograniczający stosowanie MMT oraz zawierający wymóg oznakowania metalicznych dodatków do paliw:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00