Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Trstenjak przedstawiona w dniu 28 września 2010 r. - Fluxys SA przeciwko Commission de régulation de lélectricité et du gaz (CREG). - Sprawa C-241/09., sygn. C-241/09

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

VERICY TRSTENJAK

przedstawiona w dniu 28 września 2010 r.(1).

Sprawa C‑241/09

Fluxys SA

przeciwko

Commission de régulation de l’électricité et du gaz (CREG)

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour d’appel de Bruxelles (Belgia)]

Polityka energetyczna - Rynek wewnętrzny gazu ziemnego - Dyrektywa 2003/55/WE - Rozporządzenie (WE) nr 1775/2005 - Wyjątek w przypadku kontraktów historycznych - Zasada „niedyskryminacyjnego dostępu do sieci przesyłowych gazu ziemnego” - Ustawodawstwo krajowe ustanawiające dwa odrębne systemy, jeden dla przesyłu, drugi dla tranzytu gazu - Sytuacje porównywalne - Istotne kryteria, które mogą uzasadnić odmienne traktowanie - Uogólnienie oparte na rozróżnieniu między przesyłem a tranzytem gazu





I -    Wprowadzenie

1.        W niniejszym wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym na podstawie art. 234 WE(2) Cour d’appel de Bruxelles (Belgia) zadaje pytanie, czy przepisy dyrektywy 2003/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 czerwca 2003 r. dotyczącej wspólnych zasad rynku wewnętrznego gazu ziemnego i uchylającej dyrektywę 98/30/WE(3) oraz rozporządzenia (WE) nr 1775/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 września 2005 r. w sprawie warunków dostępu do sieci przesyłowych gazu ziemnego(4) stoją na przeszkodzie ustawodawstwu krajowemu, które w zakresie uregulowań taryf przesyłowych gazu ziemnego przewiduje dwa odrębne systemy, jeden dla gazu ziemnego dystrybuowanego lub dostarczanego w Belgii (zwany dalej „przesyłem”) oraz drugi dla gazu ziemnego z miejscem przeznaczenia znajdującym się poza terytorium Belgii (zwany dalej „tranzytem”).

II - Ramy prawne

A -    Prawo wspólnotowe(5)

        Dyrektywa Rady 91/296/EWG z dnia 31 maja 1991 r. w sprawie przesyłu gazu ziemnego poprzez sieci() miała na celu zwiększenie wymiany gazu ziemnego przesyłanego pomiędzy sieciami wysokociśnieniowych gazociągów krajów europejskich. Dyrektywa ta zawierała „obowiązek przesyłu” gazu ziemnego poprzez sieć gazową. Artykuł 2 ust. 1 dyrektywy 91/296 podawał następującą definicję przesyłu:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00