Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego - 16 września 2010 r. - Komisja przeciwko Hiszpanii - Sprawa C-306/08

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

Niilo Jääskinena

przedstawiona w dniu 16 września 2010 r. (1)

Sprawa C‑306/08

Komisja Europejska

przeciwko

Królestwu Hiszpanii

Skarga o stwierdzenie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego - Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Dyrektywa 93/37/EWG - Dyrektywa 2004/18/WE - Zamówienia publiczne na roboty budowlane - Zamówienia publiczne na usługi - Koncesje na usługi publiczne - Koncesje na roboty budowlane - Zagospodarowanie przestrzenne - Przepisy w zakresie miejskiego planowania i zagospodarowania przestrzennego w regionie Walencji





1.        Niniejszą skargą na uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego, Komisja zwraca się do Trybunału z żądaniem stwierdzenia, że przyznając programy zintegrowanego działania (zwane dalej „IAP”) − będące środkami miejskiego zagospodarowania przestrzennego w regionie Walencji − ustanowione przez LRAU(2) i późniejszą ustawę LUV, (3) Hiszpania naruszyła zobowiązania w zakresie zamówień publicznych wynikające z dyrektyw 93/37/EWG(4) i 2004/18/WE. (5)

2.        Skarga ta pozwala Trybunałowi na ponowną analizę środków miejskiego zagospodarowania przestrzennego w świetle przepisów o zamówieniach publicznych, oraz dalsze wyjaśnienie pojęć „odpłatny charakter” i „koncesja” występujących w rozpatrywanych dyrektywach o zamówieniach publicznych.

        Niniejsza skarga jest wynikiem znacznej ilości petycji skierowanych do Parlamentu Europejskiego wskazujących na różne aspekty LRAU, w tym geograficzną lokalizację projektów w zakresie zagospodarowania przestrzennego i ich wpływ na środowisko naturalne, wywłaszczenia bez należytego odszkodowania oraz obowiazek płacenia przez właścicieli gruntów za prace dotyczące infrastruktury, których nie życzyli sobie lub nie potrzebowali.() Komisja zbadała różne zarzuty i stwierdziła, że jedyny sposób reakcji mógł odnieść się do zamówień publicznych, gdyż albo nie miała odpowiedniej właściwości () albo przedstawione argumenty prawne nie były wystarczająco silne.() Ponieważ główne zarzuty wnoszących petycje dotyczyły kwestii innych niż przestrzeganie przepisów w zakresie zamówień publicznych () niniejsza skarga przedstawiona przez Komisję i wynik tej sprawy w niewielkim stopniu może poprawić ich sytuację.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00