Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Mazák przedstawiona w dniu 22 września 2009 r. - Komisja Europejska przeciwko Republice Francuskiej. - Sprawa C-299/08., sygn. C-299/08

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JÁNA MAZÁKA

przedstawiona w dniu 22 września 2009 r.(1)

Sprawa C‑299/08

Komisja Wspólnot Europejskich

przeciwko

Republice Francuskiej

Uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego - Dyrektywa 2004/18/WE - Zamówienia publiczne - Zastosowanie procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu w innych przypadkach niż przewidziane w dyrektywie - Rozróżnienie pomiędzy marchés de définition a procedurą udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi





1.        W niniejszej skardze wniesionej na podstawie art. 226 WE Komisja wnosi do Trybunału o stwierdzenie, że poprzez przyjęcie i utrzymanie w mocy art. 73 i 74‑IV code des marchés publics(2) (zwanych dalej „zaskarżonymi przepisami”) w zakresie, w jakim przepisy te przewidują tak zwaną procedurę marchés de définition(3), która pozwala instytucji zamawiającej na udzielenie marché d’exécution (zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dostaw i usług) jednemu z podmiotów wybranych w ramach pierwotnej procedury marchés de définition bez przeprowadzania nowego postępowania przetargowego lub, co najwyżej, w drodze przeprowadzenia przetargu ograniczonego do tych podmiotów, Republika Francuska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy art. 2, 28 i 31 dyrektywy 2004/18//WE(4).

I -    Ramy prawne

A -    Prawo wspólnotowe

2.        Artykuł 2 dyrektywy zatytułowany „Zasady udzielania zamówień” stanowi, że „instytucje zamawiające zapewniają równe i niedyskryminacyjne traktowanie wykonawców oraz działają w sposób przejrzysty”.

3.        Artykuł 28 dyrektywy zatytułowany „Zastosowanie procedury otwartej, ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego” stanowi, że:

„Podczas udzielania zamówień publicznych instytucje zamawiające stosują krajowe procedury dostosowane do celów niniejszej dyrektywy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00